Vreemde melding

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo,
Na update krijg ik bij opstarten Van Windows 10 de volgende melding. Na wegklikken kan ik gewoon blijven werken.\
Wat is dit?

Bijlagen

• Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    62,8 KB · Weergaven: 35
Je kunt onderstaande uitvoeren:

Dism /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
Dism /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
DISM /Online /Cleanup-image /RestoreHealth

SFC /SCANNOW

Waar moer ik dat invoeren?

Systeembestanden repareren

Beschadigde en ontbrekende Windows systeembestanden kunnen problemen veroorzaken.

Typ cmd in zoekvak > rechts > Als administrator uitvoeren > Typ sfc /scannow achter de prompt en druk op Enter. Wacht geduldig tot dit proces is voltooid.

Alternatieve werkwijze:

Stap 1: Druk op Windows + R om het venster Uitvoeren (Run) te openen.

Stap 2: typ cmd in en druk op Ctrl + Shift + Enter om de opdrachtprompt als administrator te openen.

Stap 3: Typ sfc /scannow en druk op Enter om de opdracht uit te voeren.

Als SFC erin is geslaagd de systeembestanden te herstellen, start u uw pc opnieuw op. Ga anders verder met de volgende opdrachten en druk na elke opdracht op Enter. Vergeet niet de spatie voor elke / (forward slash).

DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Het eerste werkt niet, maar waar moet ik DISM etc. invoeren?
Bericht automatisch samengevoegd:

Heb het gevonden. Hele traject afgehandeld, maar melding blijft!!

Laatst bewerkt:
Volgens internet:
Een verbroken aanroep van het uitvoerbare bestand vanuit de Phone Link-app kan deze fout veroorzaken. Open Instellingen > Apps > Geïnstalleerde apps. Zoek naar en selecteer Phone Link. Klik op Geavanceerde opties. Selecteer Beëindigen en vervolgens Resetten.

2. Installeer de CrossDevice-app opnieuw (met PowerShell)
Deze methode kan problemen met het app-pakket zelf oplossen. Open PowerShell als beheerder. Voer de volgende opdracht uit om het huidige app-pakket te verwijderen:

Code
Get-AppxPackage *crossdevice* | Remove-AppxPackage

Voer vervolgens deze opdracht uit om de app opnieuw te installeren:

Code
Get-AppxPackage -AllUsers Microsoft.Windows.CrossDevice | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Start uw computer opnieuw op.

3. Controleer opstartvermeldingen
Een kapotte verwijzing naar de service in opstartprogramma's kan ook de oorzaak zijn.Druk op Ctrl + Shift + Esc om Taakbeheer te openen.Ga naar het tabblad Opstarten.Zoek naar vermeldingen gerelateerd aan CrossDeviceService of Phone Link en schakel eventuele kapotte vermeldingen uit.U kunt ook Taakplanner openen en onder Taakplannerbibliotheek > Microsoft > Windows > AppXDeployment of Shell controleren of er taken zijn die verwijzen naar CrossDeviceService.exe en deze verwijderen of uitschakelen.

Helaas, fout niet gevonden.

Update ongedaan maken. Herstelpunt gebruiken.

Helaas, niet geholpen

Dan klopt de beginvraag niet. Immers jij zegt na de update! Vòòr de update was er dus niets aan de hand. Heeft dan niets met de update te maken en moet je het ergens anders zoeken. Waar ben je allemaal mee bezig geweest?

Als ik de laatste 2 updates verwijder en dan weer opstart, komen de updates er weer op te staan.

Deze nagekeken?
Manage Startup Tasks
  • Press Ctrl + Shift + Esc to open Task Manager.
  • Go to the Startup tab.
  • Look for anything related to CrossDeviceService or Phone Link and Disable any broken entries.

Fix 3: Reinstall the Phone Link App​

You can also reinstall the Phone Link app to fix the CrossDeviceService.exe issue. You can go to the Control Panel to uninstall Phone Link and reinstall it from Microsoft Store. Maybe you are interested in the following posts:

Laatst bewerkt:
Ik zit in gtaakbeheer, maar in het Nederlands, wat is het in het Nederlands?

Terug
Bovenaan Onderaan