vreemde meldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bollardpull

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Dag allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb al heel wat onderwerpen gelezen,kom alleen mijn probleem niet tegen;

Ik heb een Pentium 3 met Windows XP pro.
Ik kon hiermee niet meer op internet.
Van alles geprobeerd en aan verschillende personen
om raad gevraagd.
Dit resulteerde in een nieuwe modem en opnieuw Windows XP Pro installeren.De Windows XP pro kreeg ik van een kennis incl.registratie code.
Ik kon weer internetten.....maar reeg tevens ook steeds
foutmeldigen.
Na veel navraag het advies gekregen een nwe.harde schijf te installeren en dan opnieuw XP erop.
Ik heb dus een nieuwe harde schijf erin gezet plus opnieuw Windows XP Pro geinstalleerd,maar deze keer
een versie van een andere kennis.
Weer foutmeldingen..
Er zou een virus op de PC zitten.
Virusscan gedownload (Avast.com) en deze kon geen virus vinden...
Dit zijn de foutmeldingen:
"'Bericht van microsoft aan inform you about a virus detection.Critical system error.The Windows registry
appears to be infected.Please go to the universal Registry Infection cleaner at www.uric.net to scan and
repair the registry.''
Als je dit wilt laten doen kost het je 40 dollar!

Volgende melding;
'' Bericht van system aan alert;
Microsoft Windows has encountered an internal error.
Windows registry is corrupted.We recommend a complete scan.Visit Fixreg32.com"'

Ook bij deze site moet je 40 dollar betalen voor er iets gerepareerd wordt.
Ik heb nu het vermoeden dat de foutmelding een virus is zodat ik die internetsites bezoek en 40 dollar betaal om de boel te laten fixen, of klets ik nu uit mijn nek?

Wie o wie kan me helpen?

Alvast ontzettend bedankt voor de moeite!

Welkom op helpmij:)

Er zijn wel andere prog's om een corrupt register te herstellen.

Als ik jou was zou ik nog een keer XP opnieuw installeren. Voordat je dan op internet gaat, download een goede virusscanner en firewall.
Formateer je harde schijf, zodat alles er echt af is.

Om het registeren weer te voorkomen moet je dit doen:
Kopieër het bestand wpabaln uit windows\system32 en plaats deze na de installatie er weer terug.

Succes,
Simon

Ps. Laat je nog van je horen als het gelukt is?

In aanvulling op de vorige spreker: Lees dit topic ook eens door en dan puntje 2) Windows Messenger Service Kan je maar beter niet draaien, die veroorzaakt zulke boodschappen, volg de adviezen > *klik*

Op spyware checken als alles er weer opstaat: Scan eerst met Ad-aware SE en/of Spybot S&D: Downloads+Uitleg: > *klik*

Mocht dit allemaal niet helpen, plaats dan een Hijack This Log.

* Lees dit bericht goed door:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=12

* Kijk hier voor uitleg Hijack This:
http://www.antispywareoffensief.nl/hijackthis/handleiding.html

* Plaats daarna je Hijack This Log in de volgende sectie:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld daar ook je probleem erbij.

* Zie ook deze mededeling waarom je een Hijack This Log op een ander forum moet plaatsen: http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?s=&forumid=272

Laatst bewerkt:
Je kan makkelijk Regclean downloaden op www.download.com (freeware)
werkt goed en haalt snel de grote fouten eruit.

Voor alle fouten eruit te halen moet je zoiets als
Registry mechanic gebruiken.
Dit proggie scant kijkt of alle registers, links, softwarelocaties enz. goed zijn en repareert ze dan.

Geplaatst door gezina
Op spyware checken als alles er weer opstaat: Scan eerst met Ad-aware SE en/of Spybot S&D: Downloads+Uitleg: > *klik*

Dan zal je eerst het internet op moeten. En aangezien je dan al binnen een paar tellen alles te pakken hebt. Zou ik het via een andere pc op een CD'tje of Floppy zetten. Zodat je dit gelijk kan runnen als je XP hebt geinstaleerd. Ik zou er ook gelijk een virusscanner opzetten. Mocht je deze niet hebben.

Geplaatst door winnie de pooh

Dan zal je eerst het internet op moeten. En aangezien je dan al binnen een paar tellen alles te pakken hebt. Zou ik het via een andere pc op een CD'tje of Floppy zetten. Zodat je dit gelijk kan runnen als je XP hebt geinstaleerd. Ik zou er ook gelijk een virusscanner opzetten. Mocht je deze niet hebben.

Ik gaf deze tips als aanvulling op Freakiej die terecht o.a. een firewall en AV aanbeveelt. En die registerprogjes die MS zogenaamd meldt is Windows Messenger Service-spam.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan