vreemde modem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanja1968

Meubilair
Lid geworden
29 sep 2002
Hallo helpers!

Ik heb uiteraard een probleem. Pc van een kennis na een crash opnieuw geinstalleerd. Alleen zit er een modem in die voor mij totaal onbekend is.

Hij gaat namelijk niet in een isa of pci slot. Hij zit alleen achterin vast waar je die metalen staafjes weghaalt, voor het installeren van nieuwe kaarten.

Het enige nuttige nummer wat ik kan vinden is het volgende:

56k daa ev7.0 en daar heb ik ook geen drivers voor gevonden http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=56k+daa+ev7.0&lr=

Wie kan mij helpen??

Xp herkent hem zelf ook niet, want hij zit nergens ingeplugd.

Met een snoertje verbonden met het moederbord? Of is het een zogenoemde rizercard? In het eerste geval wil ik graag het merk EN type moederbord weten.

huib, niet zoiets, ik geloof precies dezelfde.

Merk mobo en type moet ik zo even kijken. Misschien dat jullie er nu al uitkomen:D

Draadje zat er niet aan. Hoe moet de pc dan contact krijgen met dat ding??

Laatst bewerkt:
Om de drivers te vinden is het merk/type wel makkelijk. Die kaartjes zijn vaak van dezelfde fabrikant. Een gedeelte van de hardware zit namelijk op het moederbord (chipset).

Ik ga even kijken Tibor. Duurt even, moet kabels even omzetten naar die pc om hem uit te zetten. Is beetje donker in die kast.:D

Aida zoekt het zo voor je op..

HEb even met systeeminfo gekeken. Dit zijn de gegevens die ik vond. Hoop dat dat voldoende is, anders zal ik inderdaad aida even doen.

Systeemmodel m756Lmrt
Systeemfabrikant pcchips
systeemtype op x86 gebaseerde pc

Is het wat?:)

Het is een oudere pc

Op deze pagina vind je de driver.

Op ongeveer de helft van de pagina vind je het model m756

Nog een klein vraagje. Dit modem is versie 7.0, zouden de 7.1 drivers dan ook werken? Want 7.0 staat er niet bij.

Lijkt me een kwestie van proberen, dikke kans dat het werkt.

Helaas, diverse drivers van diverse sites geprobeerd. Niets werkt. Hoe installeert zo'n driver zich nou? Moet je die ook op Com1 configureren?

Ik ga nog even zoeken, anders moet hij mijn reserve modem maar overnemen. Binnen 5 min op internet. Die werkte perfect.

COM1 heeft er niets mee te maken. In apparaatbeheer verwijder je de verwijzing naar de modem (geel bolletje ervoor). Zorg dat je de drivers die je gebruikt hebt uitgepakt. Klik in apparaatbeheer op vernieuwen, de modem wordt (als het goed is :rolleyes: ) opnieuw gevonden, volg de aanwijzingen van de hardwarewizard en geef, zodra er om de drivers gevraagd worden, de locatie van de drivers op.

Ik denk dat dat het probleem is, modem wordt namelijk helemaal niet gevonden door xp. Maar eind goed al goed. Die persoon belde net op, en wilde mijn kaart wel overnemen.

Als ik nog tijd over heb ga ik het alsnog proberen.

Bedankt voor alle tips en uitleg:thumb:

Nou breekt mijn pantoffel. Heb ik het toch eerst verkeerd zitten doen. Nu doet hij het ineens!!
Die laatste tip gaf de doorslag toch Tibor. Ik zat te klunzen vandaag maar ik heb het niet opgegeven.

Hartstikke bedankt:thumb:

Laatst bewerkt:
Ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe het je wel lukte!!
Ik zit ook met een pc waarvan het modem niet gevonden wordt. Lijkt dus op jouw onderwerp.

Toch met de drivers van Tibor. Ik begon alleen verkeerd. Ik had in apparaatbeheer het modem moeten aanklikken, en toen de drivers moeten installeren (had daar nog heel niet gekeken)

Ik had alleen die file van Tibor geinstalleerd, zonder aan te geven wat het was eigenlijk zeg maar. Ik was dus verkeerd om begonnen. (Ben ook zo verwend met XP, hoef niets meer zelf te doen:D )

Bij win98 en zo denk je gelijk aan apparaatbeheer, maar ben daar al zo'n tijd uit:D :o

Moet jouw modem ook onder XP geïnstalleerd worden? Wel in een pci slot? Of ook soortgelijk modem.

Dan net als ik de moederbord gegevens hier plaatsen. Komen we er vast wel uit:D

Laatst bewerkt:
Klopt, je raakt helemaal de kluts kwijt :-)
Ik zie het al, jij had nog een modem in app. beheer.
Bij mij staat er zo niets en dan weer staat er een modem dat ik elders heb aangegeven.
Rare dingen hoor die interne modems.
Nou ik pruts nog even verder. Hij krijgt binnenkort ADSL maar het was leuk geweest als de interne kon functioneren als reserve.
Je kunt het gewoon niet uitstaan dat het niet lukt :)
Bedankt voor het reageren.

Kan aida32 hem ook niet vinden? Hier gaf hij in apparaatbeheer een communicatie conflict (vraagteken of uitroepteken, weet het niet meer). Toen heb ik daar het stuurprogramma vernieuwd. Hij stond dus niet bij modem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan