vreemde muisproblemen (complex)

Status
Niet open voor verdere reacties.

edwinkerkdijk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2005
Berichten
2
ok hallo allemaal, ik ben hier nieuw en zit met een nogal irritant probleem:

het is een nogal lang verhaal maar ik zal het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen

ik speel nou ongeveer een jaartje counter strike, een first person schiet spel, en heb laatst hiervoor een nieuwe muis gekocht, de beloofd preciezer te zijn en sneller te reageren, mijn oude muis een standaard model van logitech was in mijn ogen dus niet nauwkeurig genoeg.
Toen ik de muis eenmaal binnenkreeg heb ik gelijk mijn computer afgesloten de usb-muis van logitech eruit gehaald en de nieuwe (razer diamondback L.E.) erin gedaan, hierna heb ik de computer weer aangedaan.
nou bleek dat de gevoeligheid van deze muis veel anders is, bij dezelfde instellingen in windows komen de muizen dus niet overeen in gevoeligheid, dit is opzich niet zo vreemd maar toen gebeurde het volgende.
De nieuwe muis werkte meteen (plug and play) zonder dat ik een driver had geïnstalleerd, maar met toeval kwam ik op de site van de fabrikant een driver tegen voor de muis, met dit bestand kon ik extra functies van de muid benutten dus ik dacht waarom ook niet.
Na het installeren van de driver bleek de gevoeligheid weer anders te zijn geworden, vervolgens heb ik de driver weer ge-uninstalled omdat ik niet weer wilde overschakelen naar een andere gevoeligheid, hierna uiteraard de computer weer herstart en wat blijkt. bij het 'welkomsscherm'' van windows is de gevoeligheid heel anders dan in windows zelf, dit geld eveneens als ik in het spel zit.

om een lang verhaal kort te maken:na het installeren van de driver veranderde alles wéér waarop ik de driver heb verwijderd, hierna bleek de muis zowel in het welkomsscherm van windows als 'ingame'' totaal anders te reageren dan in windows zelf.

help mij aljeblieft, ik weet dat het een lang verhaal is en zal het erg op prijs stellen als iemand mij kan helpen. mijn doel is dus om de muis zowel ingame als in windows dezelfde gevoeligheid te geven.

de muizen:

oude: een standaard logitech model
nieuwe: razer diamondback L.E
 
Welkom op HelpMij, edwinkerkdijk !

Volgens mij sla je bij het (de-)installeren een paar stappen over, wat te maken kan hebben met je probleem:
De-installeer eerst de software voor je logitech, met aangesloten logitech muis!
Eventueel de muis verwijderen in apparatenbeheer.
Dit wordt pas toegepast na een herstart.

Pc uitzetten, en muis ontkoppelen.

Correcte volgorde voor het aansluiten / installeren van een USB apparaat:
(printer / scanner / webcam / muis / camera / Ipod/ .....)

Verwijder het apparaat uit het usb slot en sluit de pc geheel af.
Start weer opnieuw op (koude start dus) en sluit het apparaat NIET aan !

Installeer de software, en pas wanneer de setup erom vraagt, het apparaat aansluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan