Vreemde probleem, ene gaf 40GB in gebruik en ander gaf 90GB in gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

franske84

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2014
Goedendag,

Ik heb vreemde probleem met mijn SSD schijf. Die was vol en ik heb opgeschoond maar iets klopt niet.

Bij verkenner gaf het 36,9GB aan inclusief verborgen mappen
Bij schijfbeheer gaf 89,1GB gebruikt en 22,5GB vrij aan. Zie foto's onderaan

schijf probleem 2.jpg.
schijf probleem 1.jpg

Ik heb hdd opgeschoond met ccleaner maar dat helpt niet. Wat moet ik doen?

Laatst bewerkt:
heb je partities erop staan?

en allicht een stomme vraag, maar hoe heb je je pc opgeschoond?

Bij de ene worden de herstel mappen, systeembestanden en de files voor de voor de slaapstand en wisselbestand niet meegeteld.

In mapopties verborgen en systeembestanden weergeven aanvinken en met b.v. Treesize kijken, zie je waar alles staat.

http://www.jam-software.com/freeware/

Indexering is niet nodig op een SSD en kun je derhalve uit zetten, overigens.

@headlight. Nee geen meerdere partities. Ik gebruik overigens ccleaner (alle punten uit lijst behalve wipe hdd), schijfopruiming, prullenbak leegmaken.

@lange pier, ik zal kijken met treesize of ik wat meer kan vinden :)

Laatst bewerkt:
Ik heb gekeken op mijn laptop, handige tool en zal dit morgenavond of dinsdagavond bij vriend installeren en kijken of ik wat kan vinden.
Mijn laptop heb ik net gekeken en is maar 10GB verschil. Dat kan geen kwaad maar computer van een vriend van mij is ruim 50GB verschil. Dat klopt ergens iets niet. Thanks Lange Pier en ik hou jullie nog op hoogte.

Probleem opgelost. Hij heeft 32GB geheugen en dus 32GB uit hdd afgesnoept.... Daarom heb ik wat instelling gedaan en 32GB bij D schijf (1TB hdd) gezet en dan is ineens hoop ruimte vrij bij c: Schijf :)

Oh ja, ook slaapstand bestand (hibernate.sys) uitgezet en verwijderd. Vreet ook hoop GB.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan