vreemde problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prancer1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2006
Weet iemand een oplossing voor de volgende, zeer vervelende en frustrerende problemen?

De volgende problemen kom ik tegelijkertijd en onafhankelijk van elkaar tegen:

- zonder dat er met de muis wordt geklikt op het bureaublad, verschijnt toch ineens de pop-up die je normaal gesproken krijgt als je met de rechtermuis klikt (Pictogrammen schikken op t/m eigenschappen). Dit is niet weg te klikken. Met rechts klikken heeft geen gevolgen en met links klikken zorgt er alleen maar voor dat de pop-up verplaatst naar waar je klikt.

- als ik op een icoontje op het bureaublad dubbel klik, gebeurd er niets. Ik moet 1 x klikken en vervolgens kiezen voor Openen.

- als ik in een programma zit (ongeacht welk) kan ik zo ineens geen gebruik meer maken van Minimaliseren, Verkleinen, Maximaliseren en Sluiten

- in een programma kan ik niets meer selecteren of de muisaanwijzer nergens meer plaatsen. Soms kan ik echt helemaal niets meer en moet ik via Windows taakbeheer het programma afsluiten. Soms kan ik ook daar geen gebruik maken van de muis en moet ik resetten/rebooten.

- soms kan ik door met de muis boven een knop te gaan en op Enter te drukken, toch nog bereiken wat ik wil. Soms ook niet.

- Voorbeeld uit het werken met Excel: zonder dat ik dat wil, selecteert de muis een veld en doet vervolgens of ik met de muis een rij of kolom selecteer zodra ik de muis beweeg. Klikken met de rechter- of linkermuisknop heeft als enige effect dat er andere velden worden geselecteerd. In die situatie kan ik niet uit het programma of gebruik maken van menu’s. Het enige wat ik kan doen is via Windows taakbeheer afsluiten.

Soms gaat het dagen lang vrijwel helemaal goed of heb ik vrijwel geen last. Soms wordt het geleidelijk aan steeds erger. Soms is het van helemaal goed, ineens helemaal fout. In ieder geval is het meestal nauwelijks werkbaar.

Soms lijkt het erop dat het “begint” als ik met Excel werk. Soms is dat Word. Of als ik internet. Of als ik bezig ben met het bouwen van mijn website. Of als ik mijn mail check. Soms denk ik dat Office het probleem is. Maar het gebeurd net zo goed als ik met andere programma’s bezig ben. Er zit geen systeem in.

Het maakt hierbij ook niet uit welke muis ik gebruik. Een muis die achter in de pc zit aangesloten met een PS2 of een andere met een USB aansluiting die aan de voorzijde van de pc zit. (Het zijn allebei (verschillende) Logitech muizen, allebei geven ze dezelfde problemen. De USB muis gebruik ik normaal voor mijn laptop en die werkt daar prima). Het maakt ook geen verschil of ik gebruik maak van de Logitech software voor de muizen, of de standaard software van Windows gebruik.

Soms kan ik niet eens afsluiten via taakbeheer, of ik kan uiteindelijk niet meer uit taakbeheer. Dan kan ik zelfs niet met ctrl+alt+del afsluiten.

Als deze problemen er zijn, maakt het niet uit welk programma ik start, het gebeurt bij allemaal. Afsluiten en opnieuw opstarten heeft geen effect. Het is gewoon een gok of ik daarna wel of niet redelijk normaal kan werken. Meestal niet…

Ik heb mijn pc sinds afgelopen juni.
Hardware:
Intel Pentium 4, 3 GHz Dual Core
(ACPI\GENUINEINTEL_-_X86_FAMILY_15_MODEL_4\_0 en ACPI\GENUINEINTEL_-_X86_FAMILY_15_MODEL_4\_1)
XP Pro SP2
NVidia Geforce 6600
Realtek HD audio
We hebben 3 pc's aan een (gedeeltelijk wireless) router. De andere 2 pc's hebben deze problemen niet.

In verband met mogelijke software conflicten, vermeld ik hier ook de geïnstalleerde software:
Office 2003 incl. small business editie
McAfee Virus Enterprise
AdAware SE Plus
Adobe reader 7.0.8 incl. Adobe Photoshop starter edition 3.0
Data Becker Draw
Dymo Label software
Easy Computing Mijn Website en Studio Webdesign
Heroes of Might & Magic V Coll. Edition
HP printersoftware
Logitech software
Macro Media Flash Player 8
Mail Merge Toolkit
MGI Photosuite 8.1
Microsoft .NET Framework
Multi Talen woordenboek
Oblivion
Power DVD
Civilization IV
Privacy Expert

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen, want van dit soort problemen wordt je helemaal gek. (En ik zit gemiddeld 4 tot 6 uur per dag achter mijn pc...!).

Linker -en rechtermuisknop verwisseld

Ik heb het soms ook (heel af en toe dan) dat wanneer ik links klik, ik het snelmenu krijg dat je krijgt wanneer je met de rechtermuisknop klikt.
Ik klik dan eens rechts, en dan terug links en probleem is opgelost.
Ik zeg dit omdat de meeste problemen je omschrijft precies hetzelfde effect hebben.
Als je niet kan minimaliseren, of sluiten, probeer dan eens met je rechtermuisknop op de minimaliserenknop te klikken om te zien of hij het dan wel doet?

Als het dit is, kan je naar het Configuratiescherm gaan, naar Muis om te zien of de instellingen niet toevallig op linkshandig staan... Zet deze dan op rechtshandig en uw problemen zijn opgelost.

Je spreekt ook van verschillende muizen in je PC... Gelieve deze niet tegelijkertijd aan te sluiten, ik denk (ben niet zeker) dat deze wel eens in conflict zouden kunnen komen met elkaar.

Greets

G

muis

Wat ik zo lees dat je met 1 maal klikken het hulpmenu van windows krijgt en daarna de optie openen moet kiezen lijkt er bij mij erg op dat je de muis hebt ingesteld als voor linkshandigen. Hoeft het natuurlijk niet te zijn, maar je weet maar nooit.

Enne, in navolging op de vorige "helper", sluit niet twee muizen aan op je pc want dat vinden die beestjes niet grappig. Krijgen ze idd ruzie met elkaar.

Succes, Bob:thumb:

probeer eens een andere muis aan te sluiten miss lig het aan je muis. als dat zo is, geef ik je nog een tip en dat is , koop een nieuwe:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan