"Vreemde" processen in Taakbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrCorpse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2007
hallo,

ik opende zojuist Windows Taakbeheer en er zaten een aantal dingen tussen die ik niet begreep:

wat is " wowexec.exe" (neemt geen geheugen in beslag)
en tot 6x toe staat er "svchost.exe" (Gebruikersnamen zijn verschillend per keer)

wat houden deze dingen in?

Een en ander lijkt met de install van Larry te maken te hebben, gezien je andere postings

Weet ik niet, ik ken jouw download niet of spel niet..
Als het een legitiem oud spel is wat onder XP niet wil installeren, kan het geen kwaad.
Wel zou ik dan alle installatie en restanten van de installatie verwijderen.

Als de installatie een virus is, zou ik me wel druk gaan maken en alle mogelijke scanners z'n werk laten doen.

Maar volgens mij betreft het een 16-bits oud spel, ik denk dat het ooit onder Windows 95 of zoiets geinstalleerd kon worden.

Weet ik niet, ik ken jouw download niet of spel niet..
Als het een legitiem oud spel is wat onder XP niet wil installeren, kan het geen kwaad.
Wel zou ik dan alle installatie en restanten van de installatie verwijderen.

Als de installatie een virus is, zou ik me wel druk gaan maken en alle mogelijke scanners z'n werk laten doen.

Maar volgens mij betreft het een 16-bits oud spel, ik denk dat het ooit onder Windows 95 of zoiets geinstalleerd kon worden.

Dit laatste klopt, ik heb het vroeger op windows 95 gespeeld. In de map van het spel stonden een aantal bestanden die ik ook herkende van vroeger (afbeeldingen e.d)
Ik ga straks voor de zekerheid nog wel even een scan doen...

Ieder geval bedankt!

Ik ga maar even in deze topic verder.

Had je dit al geprobeerd:

Maak een snelkoppeling op het bureaublad om het game op te starten. Dan rechts klikken op de snelkoppeling en "eigenschappen" kiezen. Dan kies je voor de tab "Compatibiliteit" en daar moet je "compatibiliteitsmode" aanvinken en kan dan je de Windows versie uitkiezen waar het game nog wel te spelen was (meestal Windows 95). Afsluiten door "OK" te klikken.

Ik ga maar even in deze topic verder.

Had je dit al geprobeerd:

Maak een snelkoppeling op het bureaublad om het game op te starten. Dan rechts klikken op de snelkoppeling en "eigenschappen" kiezen. Dan kies je voor de tab "Compatibiliteit" en daar moet je "compatibiliteitsmode" aanvinken en kan dan je de Windows versie uitkiezen waar het game nog wel te spelen was (meestal Windows 95). Afsluiten door "OK" te klikken.

Zojuist geprobeert, werkt helaas niet...

Dan zijn de mogelijkheden om dit onder XP te spelen een beetje op.

Een mogelijkheid is nog Virtual PC of een dual boot. m.a.w. Windows 95 naast XP draaien.

Dan zijn de mogelijkheden om dit onder XP te spelen een beetje op.

Een mogelijkheid is nog Virtual PC of een dual boot. m.a.w. Windows 95 naast XP draaien.

dual boot? nee dankje, zo nodig wil ik het nu ook weer niet spelen geloof ik ;)

Wat houdt Virtual PC in?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan