vreemde reactie met require...

Status
Niet open voor verdere reacties.

nl18663

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Hallo,

ik heb een php file waarin dat ik een file aanroep met require_once dit file staat in de verjaardag dir.
het file wat ik aanroep staat in verjaardag/toegang, in dit file roep ik weer een file aan in de root.
wat blijkt nu als ik het de eerste keer aanroep werkt het, maar als ik ergens ter controle in het programma nog eens het eerste file aanroep zegt hij:
Warning: require_once(var.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/verjaardag/toegang/toegang_level3.php on line 3

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required 'var.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /var/www/verjaardag/toegang/toegang_level3.php on line 3
als ik nu in de dir (verjaardag/toegang) een copy zet is het goed.

hoe kan ik dit oplossen, wat veroorzaakt dit?

PHP:
<?php
require_once('../dbconnection.php');
require_once('../var.php');
session_start();
$toegang = FALSE;
if (eregi ('1',$toegang_nivo)){
        $toegang = TRUE;
mysql_close();
}

if ($toegang == FALSE){
echo "</br></br></br></br></br></br></br><div align='center'>U bent niet gemachtigt om deze Pagina te bezoeken!</div>";
mysql_close();
exit();
}
?>

Laatst bewerkt:
Zeker niet zo'n ster in engels?

No such file or directory zegt toch duidelijk dat hij het bestand op die locatie niet kan vinden.

Kennis van de engelse taal is eigenlijk wel vereist bij programmeren aangezien de meeste, zo niet alle, programmeertalen uit het engels voortkomen.

ja... read my question...
hij het bestand wordt 2 x aangeroepen, eerste keer gaat goed 2e keer krijg ik deze melding.

Waarschijnlijk zit dat bestand waarin je de 2e keer checked in een ander niveau.

Omdat je relatieve paden gebruikt kan daar de fout in zitten...

Aangezien ../ naar een vorig niveau gaat.

dus de enige oplossing is volledige paden mee geven of is er nog een alternatief?

Absolute paden heb je mij niet over gehoord...

Je schijnt toch echt ergens naar een verkeerde locatie te verwijzen, simpel te controleren lijkt mij. Gewoon al je requires/includes na gaan en goed op de verwijzingen letten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan