vreemde "server"

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Bij opstarten van mijn laptop krijg ik direct dit venster:
http://www.helpmij.nl/leden/marianneke/images/fout.jpg

Als ik op Activeren klik, verschijnt het startmenu.
Klik ik op Opnieuw dan blijft dit venstertje komen.

Bij zonealarm staat dit als aktieve progs;
http://www.helpmij.nl/leden/marianneke/images/proces.jpg
Dat generic... staat er 2x

Geen idee wat het is.
Mijn laptop is sinds een paar dagen ook erg traag. Ik heb het idee dat er iets gebeurd waar ik geen weet van heb.

Wat moet ik doen???

ik stel nogmaals dezelfde vraag, want vorige thread is om een of andere reden verwijderd...??

dat je topic weg is is mijn schuld. Er waren namelijk berichten gepost die nergens op sloegen en daarom wilde ik die verwijderen maar heb per ongeluk het hele topic verwijderd en helaas vergeten jou op de hoogte te brengen)

Dat tweede itempje is erg belangrijk voor de werking van je je PC.

Het zou kunnen dat je last hebt van spyware, ad-ware en/of een andere storende factor.
Ik kan je een bezoekje aan www.hulptools.nl van harte aanbevelen.

Geplaatst door m@rio
dat je topic weg is is mijn schuld. Er waren namelijk berichten gepost die nergens op sloegen en daarom wilde ik die verwijderen maar heb per ongeluk het hele topic verwijderd en helaas vergeten jou op de hoogte te brengen)

Die Supermods toch :cool:.

Om even terug te komen op de vraag; is het een HP toevallig?

http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=8784&highlight=server+bezet
er was nog een andere thread maar die kon ik niet vinden :confused:.

Ga eens met een hijacklog naar de spyware bestrijders.

www.antispywareoffensief.nl

1 maal gratis registreren en ze helpen je daar verder.

Dank voor jullie reacties.

@Mario: OK ik snap 't, had ook de eerste "vreemde" reactie al gezien. ;-)

@A.J.: wat is dat eigenlijk Generic Host Processor? Krijg steeds de vraag van ZA en blokkeer hem eigenlijk steeds en merk niet dat er iets niet zou werken dan.
(en zal eens kijken op de site die je noemt)

@XP-PC: nee, het is een Acer Travelmate 240

@Puppie: kom je dan misschien bij ASO wel weer tegen!
Ik ga sowieso wel een rapportje plaatsen.

Ik heb al hitmanpro laten draaien en allerlei overbodige spelletjes + wat afgelopen week was geinstalleerd, verwijderd. Het laatste was e.e.a. om verbinding met een Nokia telefoon te krijgen. Nu is inderdaad de melding weg... Ik vermoed dat het dus iets met die telefoon te maken heeft. Heb daarvoor ook IR in het bios ingeschakeld.
Kan iemand hiervoor een link leggen met mijn probleem? Want ik kan nu natuurlijk weer niets uitwisselen met die telefoon, en dat wil ik wel weer graag terug...

Generic Host Process for Win32 Services
Also known as: svchost.exe

Svchost.exe is a program that loads Windows services that are in the form of dynamic-link libraries (DLLs). It is possible for more than one svchost.exe to be running at one time, with more than one service being controlled by that process.

Excuses voor het Engels.
Maar het is een belangrijk onderdeel van de opstart van Windows.
Wanneer je PC is opgetstart en je in taakbeheer zou kijken, zul je zien dat er vaak ook meedere svchost.exe bezig zijn. Zolas hierboven ook beweerd wordt.

Dus die moet ik altijd toestemming geven om naar het internet te gaan. OK.
Heb ik net gedaan, maar krijg dan de vraag of ik ook toegang vanaf het internet wil geven. Wat doe ik daar dan mee, want daar ben ik niet zo gek op.
(en erg graag op z'n hollands ja...)

Geplaatst door marianneke
Ik heb al hitmanpro laten draaien

Hitman pro zuigt (sorry voor de ongenuanceerde uitdrukking).
Mag ik je van harte de volgende software aanbevelen:

Ewido - tegen trojans/worm
Hijack this - tegen spyware (log plaatsen op www.antispywareoffensief aub)
adaware - tegen spyware
spybot s&d - tegen spyware
spwareblaster - tegen spyware
ccleaner - om je hd eens grondig op te ruimen

Verder kan je hier even kijken hoe je te werk kan gaan (het is een concept-versie, een aantal dingen kloppen niet helemaal (vooral omschrijvingen van hijack this):

hier dus

Alle genoemde software kan je idd van hulptools afhalen (klik de banner in mijn sign).

De progs tegen spyware lijkt overbodig gezien het aantal, maar ieder prog werkt weer net even anders

Vanaf het moment dat ik de PC's en laptops heb, zit er Zone Alarm op.
Ik heb die Generic Host Processes altijd alle verbindingen laten maken die ze wilden en daar tot op heden geen enkel probleem van ondervonden.
Waarom ik die toestemming geef?
Ik meen dat ooit eens op een Forum of MS site te hebben gelezen dat dat een belangrijk iets was.

Je hebt natuurlijk alle vrijheid om daar anders mee om te gaan.
Dan horen we vanzelf wel wat er niet goed gaat in de nabije toekomst.
Misschien hoeft het helemaal niet en hebben ze me verkeerd voorgelicht. Kan ook.

Geplaatst door Sarvo

Hitman pro zuigt (sorry voor de ongenuanceerde uitdrukking).
Mag ik je van harte de volgende software aanbevelen:

Ewido - tegen trojans/worm
Hijack this - tegen spyware (log plaatsen op www.antispywareoffensief aub)
adaware - tegen spyware
spybot s&d - tegen spyware
spwareblaster - tegen spyware
ccleaner - om je hd eens grondig op te ruimen

Verder kan je hier even kijken hoe je te werk kan gaan (het is een concept-versie, een aantal dingen kloppen niet helemaal (vooral omschrijvingen van hijack this):

hier dus

Alle genoemde software kan je idd van hulptools afhalen (klik de banner in mijn sign).

De progs tegen spyware lijkt overbodig gezien het aantal, maar ieder prog werkt weer net even anders

Hé Sarvo,
kijk eens een stuk omhoog wat ik haar al eerder heb aanbevolen......................................

Ja ik zag het, maar dacht dat een iets uitgebreider antwoordje geen kwaad kon, aangezien de pccleantutorial nog niet helemaal af is. (alhoewel het geen schade aanricht als je het zo doet)

@A.J. OK, zal ik doen en even in de gaten houden.

@Sarvo: grotendeels gebruik ik dezelfde progs:
- AVG
- ZA
- CCleaner
- HitmanPro
- HijackThis doe ik af en toe, maar wil ook weer niet steeds een rapportje hoeven plaatsen.

Wat is er tegen op HitmanPro? Bevat toch een aardig deel van de progs die jij allemaal apart draait.

Ewido ken ik niet.

Hitmanpro doet heel veel op je pc, zonder dat je daar zelf invloed op hebt.
Als je de progs afzonderlijk draait, heb je zelf veel meer in te brengen over wat er verwijderd mag worden en wat niet.
Ewido is echt een fantastisch programma! Snel en makkelijk :thumb:

OK, ga ik het eens proberen. Is het voldoende (na die 2 weken) de gratis versie te blijven gebruiken?

Jazeker, je hebt alleen geen continue bewaking meer, verder blijft het te gebruiken als freeware :)

OK, bedankt voor de tip.
EN ik ga eens "snuffelen" op jouw site!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan