Vreemde SMS!

Status
Niet open voor verdere reacties.

spietos

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Hallo,

Ik krijg zojuist 2 smsjes van dit nummer: (+66894027529 Antwoordcentr. gedef.)
In dit smsje staat de volgende tekst;

("Thie rak you can call me back this mumber i rose phone . Form fern")

Ik vind dit heel vreemd, dus ik bel 1 keer, en er neemt een vrouw op, vermoedelijk buitenlands want ze kan alleen Hallow Hallow zeggen, en ik hoorde veel geluid op de achtergrond.. Nu belt ze mij telkens terug.

Ik vertrouw dit niet, wat moet ik hiermee? Ik ben zelf namelijk Nederlands en heb niets aan connecties in het buitenland, dus dat vind ik sowieso heel vreemd.

Neem meteen even contact op met je provider, anders heb je nog kans dat het je veel geld gaat kosten

Ik ben heel benieuwd wat er op je rekening komt te staan................... (qua € )

Ik bel nu direct, jullie horen het zo..

EDIT: Gebeld en Tele2 adviseert mij volgende week nog eens terug te bellen. Ze konden de gesprekskosten tot 6 juni bekijken, want daar hebben ze enige vertraging in, en ze vertelden mij dat ik, mocht dit geld kosten, niet meer dan 1 euro kwijt ben als dit een vreemd nummer zou zijn..

Ik hoop dat ik hier op vertrouwen kan, wat jullie? kunnen ze nu niet via mijn gegevens smsen/bellen? ik vertrouw het nog steeds niet. Het was ook net of deze vrouw, die ik terugbelde ook verbaasd opnam en niet wist wat er gaande was, ze belde zelfs 2x terug.

Laatst bewerkt:
Er komen inderdaad de laatste tijd wat SMSjes uit buitenland met als afzender een duur betaalnummer.
Als je dan terugbelt, kan het (als je pech hebt) in de tientallen euro's gaan lopen.

Als je een beetje een moderne telefoon hebt, kun je naar telefoonopties of instellingen voor contacten gaan.

je kunt daar nummers blokkeren, tot dat je informatie bij tele 2 hebt.

Maar, dit kost je niets het nummer blokkeren.

groeten,Maartijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan