Vreemde symbolen in Outlook 2010

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tong
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tong

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2002
Hallo allemaal,
Voor het verzenden van e-mails gebruik ik standaard Outlook 2010.
Wanneer ik een mailtje aanmaak met hierin symbolen komen deze perfekt op mijn scherm in beeld. Bij verzending echter ziet de geadresseerde de symbolen voorafgegaan worden door de letter A met een accent circonflexe, gevolgd door het symbool. Het euroteken wordt helemaal niet weergegeven en verschijnt bij de geadresseerde als een vreemd teken in beeld.
Ook bij het typen van mijn postcode, die zoals gewoonlijk uit 4 cijfers en 2 letters bestaat, worden de 2 letters bij de ontvanger automatisch gevolgd door de hoofdletter A, hetgeen tot verwarring leidt.
Wellicht weet iemand een (hopelijk eenvoudige) oplossing hiervoor.
Met vriendelijke groeten,
Ton

a. Er kan een lettertype zijn gebruikt dat de ontvanger niet heeft [wordt meestal vervangen door een ander lettertype, dus b. en c. zijn waarschijnlijker.]
b. Het kan zijn dat de ontvanger niet de HTML-versie maar uitsluitend de tekst-versie van de mail kan zien in zijn mailprogramma (of HTML-mail is uitgeschakeld aldaar etc.)
c. Het kan zijn dat de ontvanger niet overweg kan met Unicode karakters [meest waarschijnlijk, IMHO]

Ik neem aan dat het niet bij elke ontvanger misgaat, maar bij enkele (of 1).

Betekent dus verder onderzoek.

Tijs.

Hartelijk dank voor uw reaktie.
Ik heb van meerdere personen een opmerking gekregen dat de mailtjes "verminkt" zijn.
Om snel resultaat te kunnen zien heb ik mezelf (op een 2e e-mailadres) een mailtje gestuurd met o.a. wat symbolen. Zowel in de verzonden mail als in de ontvangen mail is de tekst niet zoals het was ingetikt.
Ton

En dat 2de mailadres, wordt dat ook met Outlook leeggehaald/bekeken?

Tijs.

Dat is op zijn minst apart, inderdaad: Ik had minstens verwacht dat je mails die aan dat 2de e-mail account waren gestuurd in jouw Outlook goed had moeten kunnen bekijken.
Ik heb zo snel geen tips meer. Hopelijk heeft iemand anders nog tips die je onderzoeken kunt.

Tijs.

b. Het kan zijn dat de ontvanger niet de HTML-versie maar uitsluitend de tekst-versie van de mail kan zien in zijn mailprogramma (of HTML-mail is uitgeschakeld aldaar etc.)
Hiernaar gekeken?

Heb je het "Testen" in dezelfde Outlook gedaan? (Beide mail-adressen in 1 Outlook installatie)

@crash: Beide e-mail adressen worden vanuit Outlook bediend. Dat is al aangegeven in posting #5. Ik schrijf daar nog wat over in posting #6, dat ik toch minstens had verwacht dat de test-mail er bij de topic-starter in Outlook goed uit had moeten zien, en dat het vreemd/apart is dat dat blijkbaar niet het geval is.

Tijs.

@dnties,

Dat bericht heb ik gelezen, vandaar mijn opmerking tussen haakjes. Beide adressen kunnen op 1 pc worden gebruik met 1 en dezelfde Outlook installatie.

Ik heb het (na lang zoeken) gelukkig kunnen oplossen:
Bij "Opties voor Outlook" - "Geavanceerd" heb ik de beide vinkjes weggehaald bij "Uitgaande berichten automatisch coderen" en bij "Uitgaande vCards automatisch coderen".
Het probleem is nu verholpen en de symbolen zien er weer uit zoals het hoort.
Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken.
Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan