Vreemde tekens in internet explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hardiek

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2001
Berichten
47
Ik heb een probleem bij mij staan er russiche tekens wanneer bv. er een euroteken moet staan. dit vindt plaats in zowel outlookexpress en in de explorer.
Ik heb alles getest op een virus, norton heeft geen virus gevonden.
Is dit misschien een fout in de html code ?
Wie geeft mij antwoord op deze vraag.
bv. dank Frits
 
Even voor de zekerheid: toetsenbord staat op VS internationaal en taal Nederlands? En krijg je wel het euroteken als je het volgende achter elkaar typt.

Alt ingedrukt houden, dan 0128 achter elkaar typen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op de internetpagina vaak vreemde tekens staan
bv als er een ( een) moet zijn dan staat er uun maar dan met een tilde boven de u's.
Ik werk met xp en een compaq 5371 machine
 
Controleer even hoe je codering staat, moet dus volgens plaatje staan

attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie.
De codering staat op cyrillisch windows en op auto
als ik hem op west-europees windows zet dan veranderd de toestand weer als voorheen,
het lijkt of deze niet vast gezet kan worden, vermoedelijk komen daarom die vreemde tekens als cyrillische tekens naar voren.
gr. frits
 
Voor alle duidelijkheid: hoe staan je instellingen bij configuratiescherm->landinstellingen. Ik weet niet met welke versie je werkt maar zoiets moet er staan. Kijk met name eens bij invoertaal.
 
Beste mensen ik heb het vinkje weggehaald en de code blijft nu op west-europees windows staan, tevens heb ik naar de landinstelling gekeken, maar alles staat goed de taal is nederlands en het keybord VS.
Ook heb ik in de geavanceerde pagina zoveel mogelijk talen verwijderd, daarna weer een pagina bekeken met het euroteken deze geeft het aan als een B waavan de onderkant open is.
De code blijft wel op west-europees staan.
gr. Frits
 
@maestro12: Ik heb een vink voor Automatische selectie en een stip voor West-Europees(windows)
@hardiek: ik heb voor bij mijn post nog een screenshot gemaakt. Het is wellicht wat teveel van 't goede, maar je hebt ook een vreemd probleem. Heb je dat btw altijd gehad of zo?
 

Bijlagen

  • taal3.jpg
    taal3.jpg
    64,4 KB · Weergaven: 112
iets te laat met mijn post. Teksten als uun met tildes erboven heeft ie nu niet meer?
 
Beste mensen ik geloof dat het probleem is opgelost wanneer ik nu nieuwe pagina's bekijk dan zie ik inderdaad de euro tekens, op oude pagina's die vermoedelijk zijn opgeslagen komen de vreemde tekens wel voor.
Dan zal ik de hist. maar schoon maken.
En kijk mij nog een tijdje aan of het probleem zich weer voor doet.
Bedankt allemaal voor de hulp.
Gr. Frits
 
(Iedereen loopt maar te zeuren dat het zo erg is voor de bevolking. Natuurlijk is dat erg, maar een oorlog zonder slachtoffers bestaat nu éénmaal niet. )

Hierboven een voorbeeld waar de 2 ee's veranderd worden door vreemde letters.dit komt vaak voor.
Ik hou het probleem, ik constateer dat deze zelfs ook in outlook systeem pagina's voorkomen, zoals de opmaakpagina zelf in de help pagina.

Jammer dat het probleem nog niet over is, ik zal toch nog een keer de virusscanner er overheen laten gaan.

misschien dat iemand nog een andere oplossing heeft.
 
vreemde tekens

Het volgende probleem doet zich voor ik kan de lettertypen niet veranderen vermoedelijk heeft een tweakopdracht deze gewijzigd.
Daardoor blijft de tekst in het cyrillisch staan
vermoedelijk is dit de fout.
Hoe en waar kan ik deze in de regedit weer wijzigen.

Gr. Frits
 
vreemde tekens

Zijn jullie er al achter. Ik heb het zelfde probleem! Ik heb al van alles geprobeerd maar ik kom er niet achter.

Mvg,

Matje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan