Vreemde tekens in Memo veld van rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Vrije Vogel

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2006
Berichten
95
Wie wil/kan mij helpen het volgende probleem op te lossen.
Ik heb een Memo veld in een tabel, welke de gegevens korrekt weergeeft, ook in het formulier.
Echter in de querie en dus ook het rapport zie je o.a. deze tekens ㌒ verschijnen.
Wat is hiervan de oorzaak?
Alvast bedankt.
Groetjes DVV
 
Geen idee waar die tekens vandaan komen; zijn de memovelden ergens uit geïmporteerd? Dat is namelijk de enige verklaring die ik kan bedenken.

Ik heb eventueel wel een functie voor je, die de rotzooitekens er uitgooit, die je in een query kan aanroepen. Zijn in ieder geval je rapporten schoon...

Michel
 
Gegevens komen uit tabel / veld Remarks. Gegevenstype: Memo.
Bij Vereist staat: Nee; Lengte Nul toestaan: Ja; Geindexeerd: Nee; Uni-code compressie: Ja; IME-modus: Geen besturingselement; IME-zinmodus: Geen; Tekstopmaak: Zonder; Tekstuitlijning: Algemeen
Test is leeg.
Ik heb dit nog nooit gehad en werk toch al bijna 20 jaar met Access.
 
Daar sta je dan niet alleen in.... Mijn vraag over de herkomst van de gegevens is daar overigens nog niet mee beantwoord, maar ik krijg de indruk dat je de gegevens in de database zelf hebt ingeklopt, en niet uit een of ander exotisch programma hebt geïmporteerd.

In ieder geval: met deze functie kun je de handel wel weer schoon krijgen:


Code:
Function OpschonenTekst(Tekst)
Dim x As Integer, sOri As String
On Error Resume Next

For x = 0 To 31
      sOri = Replace(Tekst, Chr(x), " ")
Next x

For x = 123 To 512
      sOri = Replace(Tekst, Chr(x), " ")
Next x

OpschonenTekst = sOri

End Function


Michel
 
Michel bedankt.
En ja ik heb de gegevens er zelf ingevoerd.
In het begin gaf dit geen probleem, als ik nu een nieuwe query maak, komt alles goed te staan, Ik koppel hierin 11 tabellen en queries aan elkaar.
Maar of dit zo blijft?
Gr en thnx DVV
 
Opgelost

Hallo Michel,
Ik heb het probleem opgelost. (van alles uitproberen)
Ik weet de veroorzaker, maar het waarom is mij een raadsel.
Het wordt veroorzaakt door de functie Group By in de query.
Deze heb ik nu bij de velden Email (had hetzelfde probleem) en Memo op Eerste gezet.
In alle lijnen in de query is dit hetzelfde.
Toch bedankt voor het meedenken.:thumb:
Mocht iemand ooit hetzelfde probleem hebben, dan weet men hoe dit op te lossen.
Gr DVV
 
Ik heb hetzelfde probleem. Snap er ook niets van, ik heb het ook nog nooit eerder gehad en de genoemde oplossing werkt bij mij niet.
 
Ik heb ondertussen nog even verder gezocht en heb ook voor mij de oplossing gevonden. Bij mij ontstond het probleem pas nadat ik mbv een tabelmaakquery het memoveld aan een tabel had toegevoegd. In die gemaakte tabel zag het er allemaal nog goed uit, maar als ik er vervolgens weer een query mee maakte --> vreemde tekens.
Ik heb het opgelost door het memoveld weer vanuit de oorspronkelijke tabel op te zoeken.
 
Vreemde tekens in Office

Ik ben tegen gekomen in mijn geval dat er vreemde tekens geinstalleerd stonden bij de regional settings.
Ik heb deze gedeinstalleerd, en de chinese tekens zijn verdwenen. Echter nu zijn het mooie vierkantjes.
Later de tkst eigenschappen van romeins in Engels veranderd, en toen was mijn probleem verholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan