Vreemde tekens op mijn scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Geachte forum leden
Ik heb op mijn scherm allemaal strepen en rare tekens op mijn scherm staan Het hele scherm staat vol met puntjes en streepjes dit heb ik nog nooit gezien
Ik heb sijsteem herstel gedaan in de veilige modus maar dat helpt niets de strepen en punten blijven over het hele scherm staan
Ook heb ik met VGA alles gescand en heeft niets gevonden wat kan dit zijn of wat moet ik nog proberen te doen ??
e de waele
 
Volgens mij zijn die artifacten veroorzaakt door een deffecte/overclockte GPU.
Ik vrees dat je grafische kaart kapot is :s

gr,
Maxim
 
@e de Ik denk idd dat er geen andere keus is dan een nieuwe kaart te kopen.
Tenzij je eventueel deze GPU hebt overclocked, dan zou het helpen om het terug op zijn default waardes te zetten.

gr,
Maxim
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Topic opgeschoond.

@vanschagen : Jouw bericht verwijderd. Als je niet serieus kan zijn dan graag de topics aan je voorbij laten gaan.
 
Overclocken lijkt mij sterk want ik heb niets gedaan Het is spontaan ontstaan waar kan ik mijn default waarden verstellen of instellenbij mijn laptop
acer aspire 7720g
 
Lijkt me inderdaad toch een defecte GPU, heb je nog garantie zo niet kan je beter een nieuwe kopen (en ik haat het om zoiets te zeggen).
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk mogen jullie dat weten Het is een acer aspire 7720 G
intelcore 2 duo processor t 7300 2 ghz
up to 1024mb ati mobilyti radion hd 3200 hyper memory
 
Hallo

Deze laptop "acer aspire 7720g" met deze symptomen ... met 99.9% zekerheid een "defekte g.p.u."

Door langdurige extreme oververhitting is de g.p.u. gedeeltelijk van het motherboard losgekomen (gescheurde soldeerverbindingen).

Dit is een veel voorkomende fenomeen bij dit model.

Hoofdoorzaak het niet op tijd en stond stofvrij maken heatpiperadiator en c.p.u. fan.

Hoe je dit snel/eenvoudig had kunnen doen :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Ook eens bekijken ....

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...ardware-issue?highlight=laptop+stofvrij+maken

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-niet-meer-op?highlight=laptop+stofvrij+maken

Peter
 
Wat kan ik nog doen ??
Kan ik de waarden van mijn kaart veranderen ??
e de waele
 
euhm,
Om het bruut te zeggen:
"Ik denk dat je grafische kaart het begeven heeft"
 
Is er een wonder gebeurd ???
Ikheb mijn grafische kaart er even uitgehaald en nu doet hij het weer kan dit ???
Allen de koelpasta was keihard geworden deze ga ik vernieuwen
e de waele
 
Hmm, Ok hoe dat ik daar niet eerder opgekomen ben weet ik niet maar:
Was er veel stof in de contacten?

gr.
Maxim
 
DSC01663.jpgEr was niets te zien aan de contakten ik heb ze wel schoongemaakt met spiritus en nieuwe koelpasta aangebracht en hij doet het weer nu
Ik heb toch een losse Gpu kaart in mijn laptop ik ga er nog een foto van laten zien als ik weer terug ben
Ik weet natuurlijk niet of hij goed blijft dat is afwachten nu
Allemaal nog bedankt voor jullie aandacht
e de waele
 
Laatst bewerkt:
Hallo

7720G is inderdaad met een losse videokaart.

Oorzaak en diagnose blijven echter hetzelfde als wat ik eerder heb gemeld ...

Zeker heatpiperadiator en fan zuiver stofvrii maken.

De toekomst zal uitwijzen of je geluk hebt gehad ...

Losse videokaarten voor deze laptop zijn te verkrijgen , maar aan de pittige kant van prijs.

Meestal zijn deze 2e hands "gerefurbished" (reflow) omdat deze ooit veel te heet zijn geworden

Peter
 
Goede morgen forum leden
Mijn videokaart doet het nog steeds ik zal zeker geluk hebben gehad
Ik doe hierbij een foto zoals mijn scherm er uitzag voor dat ik de kaart heb verwijderd en dan daarna de contakten schoon gemaakt en weer gemonteerd
en toen was het weer goed Waarschijnlijk toch iets met de contacten zou dat kunnen ?DSC01672.jpg
IK zal de vraag nu maar op opgelost zetten Als er weer wat is kom ik wel weer op het forum
Allemaal zeker nog bedankt voor het mee denken
mvrg e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan