vreemde tekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

landkaartje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 sep 2007
Berichten
2
In word2000 kon ik tot voor kort vreemde tekens (euroteken, a met een rondje (zweeds) e.d.) met alt + Fn + het nummer typen (bv Alt+ Fn + 0197), dat lukt nu niet meer (werk met een laptop). De numlock-toets aan of uit maakt wat dit probleem betreft geen verschil. In programma's zoals Excel of wordpad kan het nog steeds.
Waar kan ik word zodanig aanpassen dat 't weer werkt?
 
En waarom gebruik je niet "Invoeren" dan "Symbool"? Je kunt daar op het tabblad "Speciale teken" door een regel te selecteren en dan op "Sneltoets" te klikken, de gegeven toetscombinatie activeren voor het bijbehorende teken.
 
Laatst bewerkt:
fn toetsen zijn laptop toetsenbordfuncties die afhankelijk zijn van het merk.
Windows samen met office geinstalleerd kan dat zelf, bv:
CTRL + ALT + 5 voor €
: en vervolgens e geeft ë
' en verolgens e geeft é
Ga zo maar door.
Dit werkt op alle machinens waar bovengenoemde op geinstalleerd is
Let wel op de juiste taalinstellingen.
Voor nederland en een standaard toetsenbord is dat:
Taal; nederlands en toetsenbord: VS internationaal
 
Bovenstaande dingen pas ik toe, waar het mij om gaat is dat er iets is veranderd en dat wil ik weer terugzetten naar de oude situatie.
 
Bovenstaande dingen pas ik toe, waar het mij om gaat is dat er iets is veranderd en dat wil ik weer terugzetten naar de oude situatie.
wat er veranderd is, weet jij het best. normaal moet alt+nummer ook werken en is de Fn-toets niet nodig.

steven
 
Waarom zo ingewikkeld? Als je 2 toetsen achter elkaar indrukt, heb je ook het vreemde teken. Bijv. é...via het streepje links naast de entertoets en de letter e.
Anders moet je even onder -start-alle programma's -bureau-accessoires-systeemwerkset-vreemde tekens of speciale tekens kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan