Vreemde terugkerende e-mailberichten van 'Postmaster' of 'Mailer-Daemon'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goliath

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2002
Berichten
125
Sedert enkele dagen krijg ik zo'n vier à vijf berichten per dag in mijn mailbox die allemaal afkomstig zijn van "Postmaster" of "Mailer-Daemon". Steeds is de boodschap dat mijn e-mail niet kan afgeleverd worden bij de bestemmeling. Soms staat er ook bij dat er in het bijgevoegde bestand een virus zou zitten (het gaat steeds om KLEZ).
Het vreemde van de hele zaak is dat ik die mensen geen mails gestuurd heb. Dikwijls ken ik die personen van haar noch pluim!
Ik heb bij mijn weten nochtans een goede virusbeveiliging (Norton 2003) en die is ook goed ingesteld. De mails die verstuurd/ontvangen worden zijn steeds op virussen gescand.
Ik word er eerlijk gezegd een beetje 'zot' van. Wat zou dit zijn en wat valt er tegen te doen?
Hieronder vind je een voorbeeld van zo'n 'terugkomende e-mail'.

*** OFFICIAL NOTICE FROM THE POSTMASTER AT MEDIAONE.NET ***

The Mediaone.net servers
- On: "Thu, 7 Aug 2003 04:51:37 +0200 (MEST)"
- Received an email from: "goliath@hotmail.com"
- Addressed to: "compsci@mediaone.net"
- With the subject: "A IE 6.0 patch"

Sorry, but the email address "compsci@mediaone.net" is no longer valid.

To find the updated email address or learn more about why you got this
notice, please visit:

www.mediaone.net


Thank You.
 
Goliath,

Dit komt waarschijnlijk van iemand die besmet is en die jou in zijn adresboek heeft.

De klez stuurt namelijk het virus naar andere mensen en pakt een email adres en een naam van iemand uit het adresboek en dat ben jij dan toevallig.
Zodra die bouncen, dan komen ze terug bij jou.

Maar scan voor alle zekerheid even op www.housecall.nl en met de klez verwijder tool van hier: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixKlez.com om er zeker van te zijn dat het niet van jou komt.
 
postmaster

wie o wie weet hoe ik postmastervirus uit mijn mail kan verwjderen?
Elke keer als ik een mail wil versturen staat hij er al standaard in??
heb al vele keren postmaster mail binnengekregen en waarschijnlijk ook een keer geopend:confused:
krijg het met cc cleaner er niet uit en ook niet met avg?
HELP!!!!:(
 
@nuhely70 maak even een eigen vraag.
Dit topic is van 2003 dus niet nodig om hierin nog te reageren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan