Vreemde vraag firewall

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Besturingssysteem
Windows 11
Ik gebruik Comodo firewall en bluemail als mailprogramma op Windows 11 25h2. Sinds kort krijg ik een vreemde vraag van de firewall als ik een mail verstuur.
In eerste instantie werd er gevraagd om powershell toestemming te geven om een beschermde com interface te benaderen. daarna om een beschermde registersleutel te wijzigen.
Omdat de mail gewoon verstuurd werd heb ik het geblokkeerd, maar de vraag bleef komen bij elke mail ik wou verzenden. ik heb het dan toegestaan omdat ik bij de info over de vraag kon lezen dat powershell een veilige Windows toepassing was en het zonder problemen kon toegestaan worden. Dit voor beide vragen en het laten onthouden zodat de vraag niet meer zou komen.
Nu krijg ik wederom een vraag, maar de uitleg is nu helemaal anders!(zie foto)
Mijn systeem is gescand door mbam en er werd niets gevonden.
Wat kan de link zijn tussen het verzenden en de vraag die gesteld word en mag ik dit ook toestaan of toch maar blokkeren? Tot nu toe heb ik het geblokkeerd maar het niet laten onthouden.
Schermafbeelding 2025-12-09 134931.png

Het lijkt iets te maken hebben met de manier waarop bluemail werkt. Vlgens ChatGPT is dit gedrag verklaarbaar en zou je dit kunnen toestaan

Terug
Bovenaan Onderaan