• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vreemde waarden bij gebruik 'vert.zoeken'

Status
Niet open voor verdere reacties.

origami123

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2012
Goedemiddag,

Ik probeer artikelen te kiezen via een - op zijn eigen artikelen gebaseerde- keuzelijst.

Echter de functie 'vert.zoeken' in de naastgelegen cel, die refereert aan de keuze uit de lijst geeft in de meeste gevallen een andere waarde maar wel uit de correcte kolom terug.

Hoewel ik van mening ben dat ik de code goed in de cel heb staan, kom ik er - na uren zoeken - maar niet achter, waar het probleem nu zit.

Vanzelfsprekend heb ik het bestandje (excel 2010) toegevoegd.

Misschien kan iemand zich er eens over buigen. B.v.d.

M.vr.gr.

Origami

Bijlagen

Code:
=VERT.ZOEKEN(C16;$C$5:$H$10;4;ONWAAR)
probeer het is zo

Beste Pasan,

Ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat door ONWAAR of 0 het gewenste resultaat wordt getoond, maar misschien kun je het ook toelichten voor de vrager?

:thumb:

rechtstreeks uit de help functie van excel
Belangrijk Als benaderen WAAR is of wordt weggelaten, moeten de waarden in de eerste kolom van tabelmatrix in oplopende volgorde zijn gesorteerd, anders geeft VERT.ZOEKEN wellicht niet de juiste waarde als resultaat.

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Pasan en Spaarie,

Ik heb 'ONWAAR' toegevoegd en het werkt perfect!!!

Jullie weten niet, hoe blij ik ben met jullie oplossing en uitleg.

Ik ben gisteren echt uren wezen zoeken naar de oorzaak en kwam er maar niet uit.
Een tabblad geheel gebouwd rondom deze formule leek helemaal voor niets en zag ik al in het water vallen.

Nogmaals bedankt.

M.vr.gr.

Origami

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan