Vreemde weergave van monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

actie46

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2011
Mijn scherm heeft een kleurenprobleem en een resolutieprobleem. Het lijkt wel de veilige modus met netwerkmogelijkheden, alhoewel ik gewoon normale modus selecteer. Ik kan de resolutie ook niet aanpassen. Soms komt er een tekstje dat de scherm hetgeen dat open is niet kan afspelen vanwege 3D ofzo iets, maar als ik op spatie druk deed die weer normaal en dan ging ik even weg en toen ik terugkwam zag ik dat m'n pc aanstond, maar de scherm op slaapstand(geen signaal). Vervolgens klikte ik op spatie, maar het lukte niet, dus ik starte PC opnieuw op en toen kreeg ik een scherm die alles vaag toont en met de kleuren doormekaar en ik zit met een minimale resolutie.

Mijn eerste ingeving zegt een driver probleem,
mijn 2e ingeving zegt dat je monitor het loodje legt,
mijn 3e ingeving zegt dat je grafische kaart wel es op het eind kan zijn ..

1e en 2e ingevingen van je zijn toch hetzelfde eigenlijk?

Ik heb net eenzelfde Nvidia gedownload vanaf de site zelf en opnieuw opgestart en dan heb ik geprobeerd om Nvidia open te krijgen, maar dan komt er een bericht van: U gebruikt momenteel geen beeldscherm dat aangesloten is op een NVIDIA GPU.
Vreemd hoor ik zie toch wel wat ik lees met m'n beeldscherm en ik heb de stekkers voor de 2de keer al uitgetrokken, maar nog steeds niks.

Geef eens eens link welke driver je hebt gedownload?
Kijk eens in apparaatbeheer of hier veel vraagtekens zo ja waar..
Rmuis deze computer>eigenschappen>apparaatbeheer.

Ik weet niet of het vraagtekens zijn want het is onduidelijk door die kleuren die storen, maar er is wel wat bij:
Beeldschermadapters --> NVIDIA GeForce 8500 GT en ook bij Netwerkadapters --> alles waar microsoft 6to4 adapter staat en ook bij Microsoft ISATAP Adapter (na adapter staat er altijd een nummer voorafgaand met hekje).
DUS: bij netwerkadapters zijn Intel R ... en USB Wireless nog goed omdat er geen tekens bij staan.

Even de driver opnieuw downloaden en installeren. Gebeurd wel eens vaker dat de installatie dit zegt. Als het dan nog niet werkt, PC even opnieuw opstarten en laten opstarten in veilige modus.

De monitor maar bij een ander proberen dacht ik zo ...

Zal ik het op m'n laptop proberen of zal dat slechte gevolgen hebben?

Kan je gewoon proberen. Zal niks vreemds gebeuren met je laptop.

Ik heb het op m'n laptop gebruikt en het scherm werkte perfect, dus het zal wel aan me PC liggen.

heb je al een keer geprobeert om bij app. beheer de adapter te verwijderen en meteen daarna te zoeken naar gewijzigde apparaten.
zodat windows zijn eigen driver installeerd zodat je kunt zien of je de standaart resolutie kunt kiezen.

wel,ik heb tot nu toe, de drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd a.h.v tools, en opnieuw opstarten in veilige modus enzo, maar er is tot nu toe niks veranderd. Vreemd want ik heb een Nvidia 8500 GT, die zou toch wel perfect moeten werken.

Ik weet niet wat een onboard is, maar ik denk dat Nvidia de enige is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan