vreemde zaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Ik vraag mij af hoe het zit met sommige websites waar je hele mappen op je PC te zien krijgt. Zouden ze dat vanaf een andere lokatie te zien krijgen of is het gewoon een aktivatie van je eigen computer waardoor er mappen worden getoond? En dat hun het dan niet zien ?
Ik vind het erg vreemd omdat mijn firewall ingesteld staat.
En als het dan eventueel zo is dat een ander dat kan zien, hoe beveilig je je daar dan tegen ?

Zij kunnen het niet zien. Je krijgt gewoon een link waardoor je op je eigen computer kijkt, maar er wordt niets aan de site doorgegeven.

Groetjes,

Pieter

Dat is gedaan met een javascript waardoor hij de mappen toont die op je eigen pc staan. Als je met een andere pc gaat kijken op die website, zal je zien dat er nu de mappen van die tweede pc in staan. Is niks om je zorgen over te maken

Hoi,

Hoe kom je eraan..? Op internet zoeken:

Ik heb het scriptje als tekstbestandje toegevoegd..

:D

Bijlagen

Waarom wil je dat doen dan? Dat is toch helemaal niet leuk? Mensen die wat minder verstand van zaken hebben jaag je ermee de stuipen op het lijf. Is dat dan LOL? Volgens mij niet... Er zijn al veel te veel figuren die het internet ontsieren met dit soort van ongein!

Geplaatst door Japie82
Hoi,

Ik zou niet weten wat je bij de zoekfunctie in zou moeten vullen.

Geplaatst door buffy
Waarom wil je dat doen dan? Dat is toch helemaal niet leuk? Mensen die wat minder verstand van zaken hebben jaag je ermee de stuipen op het lijf. Is dat dan LOL? Volgens mij niet... Er zijn al veel te veel figuren die het internet ontsieren met dit soort van ongein!

Ik wil dat helemaal niet om mensen de stuipen op het lijf te jagen.
Ik wil enkel weten hoe het werkt.
Misschien dat ik er andere bedoelingen mee heb.

Geplaatst door Japie82
Hoi,

Is het nou zo dat het als een betsnd wordt meegezonden ? Gewoon als txt file ? Dat kan toch niet? Moet het toch eindigen op .vbs ?

Ik weet niet of je het textbestandje al bekeken hebt... maar het is dus een javascriptje..

En javascripts zet je gewoon in je html code.

Bij de extensie vbs heb je het al snel over een virus.. Dit is dus geen virus oid..
Het is een javascript die je lokale schijf in de pagina zet, niks gevaarlijks aan omdat alleen jij dat ziet.

Ik kan dus er niets mee, maar begrijp ik het als je het verstuurd bijvoorbeeld naar iemand bijvoorbeeld via email dat die persoon dat dan wel ziet ?

Ik denk niet dat het in een email gaat lukken...

Javascript gebruik je vooral op je homepage... dus in de HTML code..

Dus als dat filetje op een homepage staat dan wel ?
Email , is toch ook in html ?

Als je de tekst die in dat bestand staat in de html code van je website zet... dan ziet men op jouw website de (eigen) C:\ schijf..

En dat een email soms een html indeling heeft klopt wel.. maar volgens mij kan je geen javascripts gebruiken... Alleen de tekst opmaak is daar in html.

Geplaatst door dutchsoulboy
Maar hoe zou je dat uit kunnen proberen ?

Wat wil je uitproberen?

Als je een website hebt kan je deze code gewoon in de body van een pagina zetten..

In een mailtje zal het script niet werken.. ook omdat het script eerst controleert of Internet Explorer de browser is waarin het script bekeken wordt..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan