Vreemde zaken aan de gang

Status
Niet open voor verdere reacties.

TSAR

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Berichten
160
Ik ben ten einde raad...

Ik werk op een laptop met windows 11. Nu ben ik momenteel druk bezig met home assistant waar ik de laatste 2 dagen opeens met vreemde dingen geconfronteerd word. Wanneer ik bijvoorbeeld in home assistant een script wijzig, dan krijg ik opeens geen mogelijkheid om deze op te slaan (HA detecteert niet dat ik iets gewijzigd heb).

Ik dacht dat dit aan HA allemaal gerelateerd was, maar nu kom ik ook vreemde dingen in Windows 11 tegen.

Ik ben bijvoorbeeld zonet naar mijn prullebak geweest. Daar zie ik een aantal bestanden in zitten en beslis om de prullebak volledig te ledigen. Na het drukken van de desbetreffende knop zie ik niets gebeuren. Ik sluit de prullebak en open hem opnieuw...alle bestanden zijn weldegelijk weg !

Gisteren had ik ook zoiets voor : ik heb mijn verkenner open staan op de map download. Ik roep het knipprogramma op en druk "nieuw" en selecteer een deel van mijn scherm, waarna ik dit beeldfragment opsla. Ik zie in mijn verkenner geen nieuw bestand tevoorschijn komen ? Ik ga naar de verkenner en ga eens naar een andere map en keer dan terug naar de map downloads...en ja, het bestand staat er weldelijk !

Dus blijkbaar iets van refresh probleem of...

Oplossing ?
 
Je HA probleem staat echt los van Windows ;)
 
Waar baseer je dat op?
 
Net met de helpdesk van Microsoft 2 uur bezig geweest...mijn windows profiel was corrupt. We hebben een nieuwe gemaakt en nu zijn alvast de windowsproblemen opgelost
We kruisen de vingers dat tegelijk ha opgelost is
 
Net met de helpdesk van Microsoft 2 uur bezig geweest...mijn windows profiel was corrupt. We hebben een nieuwe gemaakt en nu zijn alvast de windowsproblemen opgelost
We kruisen de vingers dat tegelijk ha opgelost is

Ik geloof daar weinig van. Die bediening komt vanuit HA, niet vanuit Windows.
Het zijn twee verschillende OS'sen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan