Vreselijke PIEPTOON

Status
Niet open voor verdere reacties.

timouw

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 apr 2004
Berichten
3
Hallo mensen:confused: gelukkig nieuwjaar.

Ik heb een raar probleem wat zich al een tijd voordoet, maar omdat het alleen irritant is heb ik er nooit eerder aandacht aan besteed.

Maar de laatste tijd lijkt het erger te worden en wou ik op internet het probleem voorleggen.

Dat is namelijk: Een hoge, irritante piep/zoemtoon. Deze komt soms op. Ik merk, dat het geluid komt bij het spelen van mijn games. Vreemd genoeg niet bij alle. Ook bij scans, virus, spyware, en dingen als schijfopruiming en defragmentatie begint mijn pc te piepen als de pest! Ik had taakbeheer op, en het leek alsof de pieptoon kwam bij 100% computer gebruik...

Het geluid komt absoluut uit een of ander deel van mijn pc. Misschien het moederbord of de koeler... Ik heb 2 keer mijn behuizing open gemaakt en geluisterd als die pieptoon kwam, mijn hoofd er helemaal ingestopt, maar ik KAN GEWOON NIET erachter komen waar het vandaan komt. Uit de voeding? uit de koeler? processor? Is het een waarschuwingstoon? Voor de duidelijkheid: het is een zoemtoon, net als de kiestoon van de telefoon, maar dan veel hoger. Soms gaat hij wel een minuut door, dan doet het gewoon pijn aan mijn oren!
Ik zie ook geen lampje ergens op mijn moederbord als die pieper begint te piepen.

WAAR KOMT DAT GELUID VANDAAN? WAAROM KLINKT HET? HOE HAAL IK HET WEG? PLEAZE HELP!

Bij voorbaat dank!:eek: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan