Vriendensysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0663

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Berichten
452
Hallo,

Ik ben bezig met een vriendensysteem voor mijn website, ik heb een tabel aangemaakt genaamd: friends.
In de tabel staat: id, userid, friendid, accepted. Ik heb alles ingevuld, dus er staat nu in rij
in de tabel friends met dit: 1, 419, 429, 1. 419 is mijn id, 429 van iemand anders. Maar hoe kan ik nu
een pagina maken waarop je je vrienden kunt bekijken, dat snap ik niet. Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt.
 
Hallo,

In principe moet je gewoon een goede query opstellen waarmee je de vrienden van de user waarmee je ingelogd bent kunt weergeven.
 
@Remc0: Bedankt voor je reactie. En dat is het punt wat ik niet snap. Ik ben redelijk nieuw met PHP, maar wil gewoon graag dit systeem op m'n website, en heb op Google gezocht hoe dit moest. Toen heb ik gelezen dat je zo'n tabel moest maken, en dat heb ik dus gedaan. Maar zo'n query opstellen snap ik niet.
 
Ah, waarschijnlijk heb je gewoon een html tabel gemaakt?
De bedoeling is dat je op je host een MySQL database opzet met daarin tabellen. Door middel van PHP en query's kun je contact leggen met de database (en tabel). En door dus de juiste query's te maken kun je een vriendensysteem maken.

Dit is echter best lastig als je (nog) een beginner bent. Ik stel voor dat je je verdiept in PHP, MySQL, en de communicatie tussen PHP en een MySQL database (->tabel) d.m.v query's.

Linkjes;
w3school.com -> SQL inleiding.
w3schools.com -> PHP met SQL.
Lees de verschillende lessen door (in het engels). Dan zal je wel een eind komen denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Koekje000: Nee, ik heb wel een tabel in MySQL gemaakt, bij PHPmyadmin. Het enigste wat ik niet snap, is hoe ik de vrienden van een gebruiker kan laten zien.
 
Ik weet niet hoe je database, tables, en alles is opgezet op je host. Dus ik kan je wat dat betreft geen hulp aanbieden (code etc.).