Vrij dringend: herinstallatie nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jakkemaz

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Help!

Ik krijg er iets van ... Heb gisteren enkele digitale foto's genomen, wil deze op de hd zetten, tijdens het overzetten switch ik van verkenner-venster en bam, gedaan. Volledig vastgelopen ... Door alle explorer.exe's te killen heb ik nog wel Windows kunnen afsluiten, maar ook daar bleef ie hangen, dus manuele shutdown.

Nu krijg ik Windows XP niet meer aan de praat ... Hij blijft hangen bij het eerste beeld van Intel PIV.

Het is een Medion pc, dus qua partities zit dat wel goed. Maar hoe pak ik dit nu aan kwestie van recovery? Er staan vrij cruciale gegevens op ...

Thanx thou very much

Jan

Kun je nog opstarten met een opstartdiskette? Dan zou je je belangrijke gegevens via Dos kunnen kopieren naar een andere partitie.

Ik neem aan dat je de optie "veilige modus" ook geprobeerd hebt?

Mijn pc blijft bij opnieuw opstarten ook regelmatig hangen in dat eerste schermpje. De enige manier bij mij om te starten is dan de pc uitzetten, de aan/uit-knop achter op de pc uitzetten, weer aan en dan de pc weer starten. Misschien werkt dat bij jou ook. Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe ik dit probleem kan verhelpen.

Aan veilige modus geraak ik zelfs niet ...
Het boot-scherm waar ik mijn bios-settings en opstartmethode en zo kan instellen, komt er zelfs niet op.

Op datavlak denk ik dat het wel goed zit, daar heb ik een aparte partitie voor. Dus als ik mijn XP-cdrom neem, kan ik XP toch terug installeren op de Windows-partitie zonder te raken aan de data-partitie?

Welke knop vanachter op je pc bedoel je? Deze van de voeding??

Laatst bewerkt:
Je kunt xp over de ander heenzetten, maar 1x niet goed lezen en je hebt een schone installatie. Dan ben je wel alles kwijt.

Wat is nu de eerste bootkeuze dan? Moet dat wel je cdrom zijn. Als het A is, dan moet je met een opstartflop starten, dan naar de letter van je cdrom gaan bv E. Dan type je cd windows en dan winnt

Dan zou de installatie moeten beginnen.

Bij een herinstallatie van XP kun je kiezen ui 3 mogelijkheden. 1. Herinstalleren van Windows. 2. Herinstalleren Windows besturingssysteem zonder formatteren. 3. zie 2., maar dan met formatteren.

Als je keuze 1. probeert behoud je verder alle data.
Deze zou je dus kunnen proberen. Anders is er altijd nog optie 2. Dan word alles opnieuw geinstalleerd, maar je bent al je gegevens niet kwijt. Hij maakt dan nl. een backup van de hele schijf.

Deze 2 mogelijkheden zou je dus eerst uit kunnen proberen zonder dat je echt alles kwijt bent.

Perfect gewoon, mijn herinstallatie is goed verlopen en alle data heb ik behouden!

Allemaal bedankt voor jullie hulp!

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan