Vrij invoerveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atwist

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Besturingssysteem
Wndows 11
Office versie
2016
Hallo formleden,

Ben bezig om een brieven bestand te maken , maar ik loop tegen een probleem aan (altans voor mij)
Ik heb een formulier waar ik in kan kiezen welke klant ik wil dat is al gelukt maar nu wil een tekstvak waar ik vrije tekst kan invoeren.
Heb geen idee hoe ik dit moet doen.

Kan iemand mij even opweg helpen?

Je zult iets specifieker moeten aangeven wat het probleem is, want ik snap de vraag niet helemaal. Je hebt blijkbaar een formulier waarin je een klant kiest. Dat formulier zal op een tabel/query zijn gebaseerd, want je krijgt vervolgens klantgegevens. Maar je hebt het over een vrij tekstveld? Je kunt een tekstveld op je formulier zetten, waar je tekst in kan typen. Maar dat is blijkbaar niet wat je wilt...

Hallo Octefish,

De klant gegevens komen uit een tabel dat klopt.

Op het formulier kan ik deze gegevens kiezen als aanhef voor mijn brief

Er staat op het formulier al een openingszin

Nu wil ik de brief verder opstellen in een vrij tekstveld

En de afsluitzin staat ook al op het formulier

Kortom ik zou graag willen dat ik tussen de openingszin en de afsluitzin de tekst zelf kan invoeren

En die tekst hoef je niet op te slaan, en is voor alle brieven hetzelfde?

O ja deze tekst moet ook worden opgeslagen de tekst is meestal per brief anders

Laatst bewerkt:
Dan moet het tekstveld worden gekoppeld aan een memoveld (bij voorkeur) omdat je dan meer tekens kwijt kunt. Als je verschillende brieven met verschillende teksten wilt, dan zou ik daar een aparte tabel voor maken, waarbij je bijvoorbeeld met een keuzelijst een fragment kunt kiezen dat je dan in het tekstveld zet.

Dit had ik al geprobeerd maar ik krijg geen tekst in mijn tekstvak er staat wel tekst in het memo vak.

Heb een screenshot gemaakt hoe ik dit heb gedaan.

Bijlagen

• Briefmaken.PNG
    Briefmaken.PNG
    40,8 KB · Weergaven: 32
Dat verbaast mij niks dat dit niet werkt.... Je kunt een tekstvak niet zomaar aan een veld uit een andere tabel hangen; je moet wel aangeven welk record uit die tabel moet worden gebruikt. En dat doe je nu niet. Vandaar mijn tip om met behulp van een keuzelijst te werken; daar zoek je dan het juiste record op, en bij de gebeurtenis <Na biwerken> laat je dan de inhoud van het geselecteerde record in het tekstvak zetten.

Oké ik ga hier eens mee stoeien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan