• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vrij veel vragen in één keer

Status
Niet open voor verdere reacties.

naprius

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Hallo allemaal,

Ik ben sinds vandaag lid en ik heb meteen al een hele hoop vragen over 1 bepaald bestand.
Ik moet als stageopdracht een makkelijk bestand maken waarin men cilinders met een bepaalde stof kan volgen en makkelijk kan opzoeken.
Nu heb ik een bestand met cilindernummers als aparte tabbladen gemaakt, helemaal uitgesorteerd, komt die grapjurk met een boekje met daarin de info die hij eigenlijk moet hebben. Bedankt dat je daar nu pas mee komt!

Maar goed, bijgevoegd bestand bestaat uit tabbladen met cilindernummers. in die tabbladen vind men een stoftype (Cel E5). Ik wil graag dat voor ieder stoftype een tabblad komt met daarin alle regels uit het hele bestand die slaan op dat type.

Verder zou ik graag willen weten hoe ik een tabblad moet maken voor alle Mach. Ids, die deze onder elkaar zet en ze ernaast telt. (dus bijv. Mach. Id: 123456 --> komt 6 keer voor in het hele bestand).

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

mvg

naprius

Handig dat dat bestand erbij zit :confused:

ik heb hem geprobeerd te uploaden maar dat deed hij dus niet :s

misschien te groot of zo.. ik kijk vandaag even of het nog lukt..

sorrie

Je kan geen .xls bestanden bijvoegen, pak het bestand in met WinZip of WinRAR, dan kan het wel.

Ok nog een poging dan .

met een zippie

was weer te groot

ik heb hem dus maar dramatisch gekortwiekd. Je ziet nu alleen 2 cilinders en wat stomme formules die ik bij het totaal overzicht heb gebruikt.

Bijlagen

naprius,

Ik heb voor onze Stek monteurs ooit eens een bestandje gemaakt, met 20 flessen kaarten.
Met Overzicht - inkoop en balans

Het geheel wordt berekend volgens de Stek normen.

Ik moet een paar aanpassingen maken( namen verwijderen), en dan mag je het van mij ook hebben.
De aanpassingen maak ik dan zo, dat je zelf namen en lokaties kan invullen.

Als je geïnteresseerd bent laat je het maar weten.

Zeker weten ben ik geinteresseerd!
Ik was al bijna bang dat ik me moest gaan verdiepen in de software die ze er hier voor gebruiken , genaamd: R-Flow.
Ik heb nog nooit zo'n rotprogramma gezien als ik eerlijk ben.. Daarom ben ik in Excel begonnen, maar aangezien mijn baas pas na 2 weken met de benodigde info op de proppen kwam ben ik helemaal verkeerd bezig geweest.

Die spreadsheet van jou zou een hele uitkomst zijn, aangezien ik het even niet meer weet.

BEDANKT! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan