• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vrijdag weekend?

Status
Niet open voor verdere reacties.

excel001

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
=ALS(OF(F6=$O$4;F6="";G6="";ISNB(VERGELIJKEN(WEEKDAG(C6;2);{5,6;7};0)));"";ALS(EN(F6<$N$4;OF(G6>$N$4;G6<=$O$4));$N$4;F6))

Ik gebruik deze formule om een aantal diensten te krijgen die alleen in het weekend vallen.
Er is een problee en dat vrijdag.
Ik wil alleen de tijden (vrijdag) die na 21.00 uur als weekend wordt geschouwd. Het weekend moet vrijdag na 21.00 uur beginnen.

Is dit mogelijk en zo ja hoe.

grt.

Zoals je weet adviseerde ik je eerder hieromtrent, zie: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=355283
Wat ik daar schreef blijft nog steeds van kracht !!!
Maar ik schreef daar o.a. ook:
zapatr zei:
Als je er desondanks toch mee verder wil gaan:
Bij de formule(s) die ik je gaf wordt er gekeken of een dag tot maandag t/m donderdag of tot vrijdag t/m zondag behoort. Welnu, dat kun je uitbreiden met: Kijk of een dag tot de periode ma t/m do behoort OF tot vrijdag, met dien verstande dat de uren op vrijdag dan moeten liggen tussen 07:00 en 18:00 uur.
Heb je dat geprobeerd??
Je voegt dan vóór ISNB in:
ALS(EN(WEEKDAG(F6)=5;F6>W1;F6<W2);....
- waarbij je W1 en W2 moet vervangen door de cellen die bij jou van toepassing zijn en waarin resp. staat: 7:00 en 23:00 .
- en waarbij je op de plaats van de puntjes invult wat er moet gebeuren als op vrijdag de tijd tussen 7 en 23 uur valt. Dat gaat op dezelfde manier alsbij de formules die ik je al eerder gaf.

zapatr

Ik had het gelezen, maar begrijp het niet zo goed. ik ben niet echt goed ik excel.
zou je mij dan op weg willen helpen...door een voorbeeld op te zetten.

grt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan