vrije ruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucien

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
ik zit met het volgende probleem,harde schijf 40 giga,als ik hier een video bestand op plaats van 10 giga heb ik nog 30 giga over wat normaal is,als ik nu dit bestand wil verwijderen door het in de prullenbak te doen krijg ik de melding dat het bestand te groot is voor de prullenbak en of ik het permanent wil verwijderen wat ik ook doe,nu is dit bestand wel verwijdert maar de ruimte op mijn harde schijf is wel dezefde gebleven alsof het bestand er nog steeds staat alhoewel je het nergens terug vind,systeemherstel,scan disk,check disk ,niets helpt om mijn vrije ruimte terug te krijgen,iemand enig idee aangaande mijn probleem,dank je.

Hallo

XP verwijderd het in eerste instantie niet, je kunt het wel laten overschrijven.

Hm, je tekst is erg onduidelijk en onrustig geschreven, maar ik geloof dat ik het probleem begrijp. Volgensmij is de prullenbak beschermd door Norton Undelete. Als je met rechts klikt op de prullenbak en dan op Eigenschappen kan je ergens de bestanden helemaal verwijderen, en ook die nutteloze beveiliging uitzetten.

Je kunt de maximumgrootte van de prullenbak aanpassen in de eigenschappen. Hij staat standaard op 10%, voor deze film heb je dus minimaal 25% nodig.

alvast bedankt voor de reacties maar de file is reeds verwijdert ,dus kan ik ze niet meer in de vuilbak gooien daar ik ze niet meer zie alhoewel ze op mijn harde schijf nog steeds 10 giga ruimte inneemt, de ruimte van de vuilbak kan ik vergroten maar ik kan er niets indoen omdat ik niets zie om er in te doen,moeilijk om uit leggen hopelijk snap je er wat van.

maak een willekeurig text bestand aan en delete het.

leeg daarna eens de prullebak.

pe.

allen nogmaals bedankt ,ik heb ondertussen mijn image weer geinstaleerd en alles is weer ok,als ik nog zo een groot bestand moet verwijderen ga ik jullie tips zeker en vast uitproberen,groetjes

Als je nu defragmenteerd zal de ruimte ook gewoon weer beschikbaar worden.:thumb:

B.Jager

Je zou anders nog Systeemherstel kunne doen, maar als het nu al opgelost is hoeft dit niet natuurlijk :)

beste mensen, ik heb alles geprobeerd van systeemherstel tot defragmentatie het lukte niet de vrije ruimte weer te krijgen,daarom heb ik die image met ghost weergeplaatst en dan was alles weer in orde,zodoende probleem opgelost,dank jullie allen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan