vrijwel alle programma's lopen vast op willekeurig tijdstip

• Onderwerp starter Onderwerp starter congo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

congo

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2007
Hallo,

Ik ben nu al heel lang bezig om zelf te proberen uit te zoeken wat er nou mis is met mijn computer, maar ik kom er niet uit. Dit is mijn verhaal;

Een tijdje geleden heb ik een computer gekregen die bijna helemaal leeg was. Ik heb er twee nieuwe harde schijven in geplaatst, een cd-rom en een dvd-rom drive, een videokaart etcetera..

Windows erop geinstalleerd, (en de Sims 2), en klaar, dacht ik. Toen ik mijn comp in gebruik nam begonnen allerlei programma's op willekeurige momenten foutmeldingen te geven, waarna het programma wordt afgesloten. Internetexplorer, Firefox, Ccleaner, De Sims, AVG.. Heel vervelend..

Soms slaat de comp gewoon vanuit het niets uit, en start opnieuw op.

Ik heb De Sims er weer afgehaald, daar alles over opgezocht (en dus allerlei dingen geprobeerd), mijn drivers ge-update, verschillende andere programma's erafgehaald en er weer opgezet, uiteidelijk windows weer opnieuw geinstalleerd, programma's een voor een weer geinstalleerd en steeds gecontroleerd, allerlei fora nagelezen voor eventuele dingen die het konden veroorzaken.. (Kan het aan DrWatson liggen?) En nu weet ik het niet meer.

Toen ik AVG wilde laten scannen liep het programma vast (ofcourse). Dus ik heb AVG laten scannen in veilige modus, toen Spybot laten scannen, en daarna een HJT-logje gemaakt, dat post ik hieronder. Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven.

Kunnen jullie me helpen alsjeblieft?

Groeten,

Yves

[hjt]
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 10:30:42 PM, on 8/7/2009
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Running processes:
c:\windows\system32\smss.exe
c:\windows\system32\winlogon.exe
c:\windows\system32\services.exe
c:\windows\system32\lsass.exe
c:\windows\system32\ati2evxx.exe
c:\windows\system32\svchost.exe
c:\windows\system32\svchost.exe
c:\windows\system32\ati2evxx.exe
c:\windows\explorer.exe
c:\windows\system32\spoolsv.exe
c:\program files\ati technologies\ati.ace\cli.exe
d:\software\avg\avgtray.exe
d:\software\avg\avgwdsvc.exe
d:\software\avg\avgrsx.exe
c:\program files\ati technologies\ati.ace\cli.exe
c:\windows\system32\wuauclt.exe
c:\program files\mozilla firefox\firefox.exe
c:\program files\trend micro\hijackthis\hijackthis.exe

r0 - hkcu\software\microsoft\internet explorer\main,start page = http://www.google.nl/
o2 - bho: (no name) - {02478d38-c3f9-4efb-9b51-7695eca05670} - (no file)
o2 - bho: spybot-s&d ie protection - {53707962-6f74-2d53-2644-206d7942484f} - c:\program files\spybot - search & destroy\sdhelper.dll
o4 - hklm\..\run: [c-media mixer] mixer.exe /startup
o4 - hklm\..\run: [aticcc] c:\program files\ati technologies\ati.ace\cli.exe runtime -delay
o4 - hklm\..\run: [avg8_tray] d:\software\avg\avgtray.exe
o9 - extra button: (no name) - {dfb852a3-47f8-48c4-a200-58cab36fd2a2} - c:\program files\spybot - search & destroy\sdhelper.dll
o9 - extra 'tools' menuitem: spybot - search && destroy configuration - {dfb852a3-47f8-48c4-a200-58cab36fd2a2} - c:\program files\spybot - search & destroy\sdhelper.dll
o9 - extra button: messenger - {fb5f1910-f110-11d2-bb9e-00c04f795683} - c:\program files\messenger\msmsgs.exe
o9 - extra 'tools' menuitem: windows messenger - {fb5f1910-f110-11d2-bb9e-00c04f795683} - c:\program files\messenger\msmsgs.exe
o20 - winlogon notify: avgrsstarter - c:\windows\system32\avgrsstx.dll
o23 - service: ati hotkey poller - ati technologies inc. - c:\windows\system32\ati2evxx.exe
o23 - service: ati smart - unknown owner - c:\windows\system32\ati2sgag.exe
o23 - service: avg free8 watchdog (avg8wd) - avg technologies cz, s.r.o. - d:\software\avg\avgwdsvc.exe
--
end of file - 2288 bytes

[/hjt]

Laatst bewerkt:
Eén ding lees ik niet: heb je de chipset / mobodrivers geïnstalleerd?

Hm, da's relatief simpel: bij het moederbord van je pc hoort een cd / dvd met drivers. Die dien je na Windows te installeren. Heb je geen CD / DVD dan hoef je slechts naar de website van de moederbordfabrikant te gaan, je moederbord te op te zoeken, de Windowsversie te selecteren en vervolgens de juiste drivers te installeren.

Ja,

ben ik nu mee bezig. :)

Dank je

Ik laat het weten.

Ben ik weer,

Ik heb geprobeerd naar de site van Chaintech te gaan, maar die lijkt alleen nog usb-stick etc te verkopen.. De directe link vanuit everest doet het niet.

De chipset drivers kan ik ook niet zo snel vinden, ik moet nu kiezen tussen verschillende soorten chipsets, maar ik weet niet welke ik heb.

Moet ik de drivers van allebei downloaden?

Motherboard Name: Chaintech 7AJA2(E) (1 ISA, 5 PCI, 1 AGP, 1 AMR, 3 DIMM, Audio)

Motherboard Chipset: VIA VT8363A Apollo KT133A

Everest (althans de gratis versie) is al een jaar of 3 'not done' / wordt niet meer bijgewerkt.

Laat de PC Wizzard 2009 eens naar de exacte naam van je moederbord kijken : Klik Links boven onder 'download latest version'.

Laatst bewerkt:
Dit is wat PC wizard weergeeft;

Mainboard : Unspecified 8363-686A
Chipset : VIA KT133A
Processor : AMD Athlon XP @ 1533 MHz
Physical Memory : 1536 MB (3 x 512 SDRAM )
Video Card : RADEON 9250
Hard Disk : Maxtor (61 GB)
Hard Disk : ST340014A (40 GB)
Hard Disk : Maxtor (320 GB)
DVD-Rom Drive : LITE-ON DVDRW LDW-851S
CD-Rom Drive : HL-DT-ST CD-RW GCE-8240B
Monitor Type : COMPAQ COMPAQ S720 - 16 inches
Network Card : Realtek Semiconductor RT8139 (A/B/C/810x/813x/C+) Fast Ethernet Adapter
Operating System : Microsoft Windows XP Home Edition 5.01.2600 Service Pack 2
DirectX : Version 9.0c

Het moederbord is unspecified?:confused:

Sorry, ik heb niet volledige kennis van computers. Tot nu toe heb ik geleerd van internet en doen-leren. :P Ik hoop dat je me geen zeikerd vind.

ps.

Voor de chipset heb ik de volgende driver gevonden. Denk je dat dat de goede is? (de onderste)
http://www.viaarena.com/displaydrivers.aspx?PageID=1&OSID=1&CatID=1070

Laatst bewerkt:
Lijkt op een Jetway moederbord. Chipset is overeenkomstig jouw link.

Ik heb in ieder geval die link nu geïnstalleerd en ik ga testen of de computer nu wel blijft draaien.

Dit kan even duren want soms gaat ie lang zonder vastlopen en soms loopt ie binnen 1 minuut al vast... ik laat zo snel mogelijk weten hoe het gaat.

Laatst bewerkt:
De computer wil nog steeds niet..

Heb je enig idee hoe ik aan de driver voor mijn moederbord zou kunnen komen?

Firefox is inmiddels al weer twee keer vastgelopen en ik kreeg deze melding in het config.scherm; (zie plaatje)

Bijlagen

• untitled.PNG
    untitled.PNG
    13,3 KB · Weergaven: 44
Hou voor de zekerheid al je temperaturen in de gaten.
Worden die aan de hoge kant kan je ook rara vastlopers en spontane herstarts krijgen.

Ps, hijackthis logs worden hier al een paar jaar niet meer nagekeken, hiervoor verwijs ik je naar www.nucia.nl.

Laatst bewerkt:
Hou voor de zekerheid al je temperaturen in de gaten.
Worden die aan de hoge kant kan je ook rara vastlopers en spontane herstarts krijgen.

Ps, hijackthis logs worden hier al een paar jaar niet meer nagekeken, hiervoor verwijs ik je naar www.nucia.nl.

De temperaturen zijn in orde denk ik, ze lijken me niet te hoog. (er zit een extra ventilator in de comp) Ik heb al eerder gekeken of het aan de temperatuur ligt, Speedfan gedownload toen, en steeds even gekeken. Deze temperaturen zijn wel ok toch?

Hardware Monitoring : Via 686A/B
Voltage CPU : 1.73 V
DIMM : 0.27 V
+3.3V Voltage : 3.33 V
+5V Voltage : 5.00 V
+12V Voltage : 12.66 V
Processor Fan : 51923 rpm
Processor Temperature : 38.8 °C
Mainboard Temperature : 22.6 °C
Power/Aux Temperature : 35.4 °C
:
Hard Disk Monitoring : S.M.A.R.T
Hard Disk ST340014A : 39 °C

Oke,

Ik ben op zoek gegaan naar mijn mysterieuze moederbord. Ik denk dat ik Everest geloof als het aangeeft dat ik een chaintech 7AJA2 moederbord heb met KT133A chipset.

Nou blijkt dat chaintech al een tijdje geen moederborden meer maakt. Daarom kan ik de driver niet vinden op de originele site. :P

Ik heb op softpedia een driver gedownload,
http://drivers.softpedia.com/get/BIOS/Chaintech/Chaintech-7AJA2-Bios-For-All.shtml

Die ga ik straks openen, en denk ik mounten. Dan zien wat er gebeurt.

aanpassing;
de bin files kan ik niet openen en niet mounten (alcohol120, daemon tools en magicdisc geprobeerd). Tot nu toe geen succes met de moederbord driver dus.

Laatst bewerkt:
Oke,

Ik ben op zoek gegaan naar mijn mysterieuze moederbord. Ik denk dat ik Everest geloof als het aangeeft dat ik een chaintech 7AJA2 moederbord heb met KT133A chipset.

Nou blijkt dat chaintech al een tijdje geen moederborden meer maakt. Daarom kan ik de driver niet vinden op de originele site. :P

Ik heb op softpedia een driver gedownload,
http://drivers.softpedia.com/get/BIOS/Chaintech/Chaintech-7AJA2-Bios-For-All.shtml

Die ga ik straks openen, en denk ik mounten. Dan zien wat er gebeurt.

aanpassing;
de bin files kan ik niet openen en niet mounten (alcohol120, daemon tools en magicdisc geprobeerd). Tot nu toe geen succes met de moederbord driver dus.

Weet wat je doet, die link is een bios update(1x fout en je moederbord is naar de filistijnen.
Gezien je chipset kom ik uit bij www.viaarena.com.

Weet wat je doet, die link is een bios update(1x fout en je moederbord is naar de filistijnen.
Gezien je chipset kom ik uit bij www.viaarena.com.

Ja, daar heb ik de driver voor de chipset vandaan. Is dat dan voldoende? Ik begreep namelijk dat ik voor moederbord en chipset een driver moest installeren.

Als de driver voor het moederbord niet hoeft, kan ik zeggen dat ik weer terug ben bij het verhaal van bovenaan de pagina, behalve dan dat de chipset-driver ook is ge-update.

Heeft iemand een idee wat alle foutmeldingen bij alle programma's zou kunnen veroorzaken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan