VS 2010 - classes in namespace directorys

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maximvdw

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Hallo,

Ik wil mijn classes wat organizeren. Ik heb verschillende namespaces: (voorbeeld)
mvdw.project.abc
mvdw.projectapi.abc

Ik wil de classes van deze namespaces plaatsen in de onderligende map (zoals in java)

dus:
mvdw/
- project/
-- abc/
--- mijnclass.cs
- projectapi/
--abc/
--- mijnclass.cs

Hoe kan ik dit doen? want nu word het gewoon in de root van mijn programma geplaatst.
heb al is manueel geprobeerd om de project file aan te passen en daar elke classe het juiste pad te geven
maar dit is veel te veel werk om telkens te doen..

gr,
Maxim

Laatst bewerkt:
Alles in je project wordt toch in mappen geplaatst, en de namespace aan de hand van de mappen die je in je project aanmaakt (en in je project properties een default namespace).
Of bedoel je dat wanneer je files verplaatst dan de namespace niet mee verandert?

Als je naar je api files kijk ben je al begonnen met het wijzigen. Ik denk dat hoe je het nu hebt moet je de default namespace aanpassen naar MVDW en je folders zonder de mvdw. opzetten dan zal visual studio niet ook niet meer mekkeren dan de namespace onjuist is zoals hij het nu zal doen (hij zegt nu waarschijnlijk dat het mvdw.helpmij.mvdw.helpmij.abc moet zijn)

Als ik een classe maak/namespace wijzig, dan komen deze gewoon in de root van mijn project te staan

gr,
Maxim

de namespace zelft heeft geen invloed op waar je bestanden staan in een map, dit is puur de mappen die je gebruikt (waar je je solution/project opslaat en welke mappen je in de projecten aanmaakt)

Laatst bewerkt:
Weet ik, maar dat wil ik juist verranderen.

In java staat alles in mappen: Je hebt een map met je toplevel namespace
dan een map met alle midlevel's enzoverder..

EDIT: Ik heb het in orde gekregen:
Wat ik heb gedaan is een map "project" gemaakt
en mijn default namespace op "mvdw" gezet.
Als ik nu een classe in een map zet krijgt dit de naam:
defaultnamespace.map.submap

dus het werkt ;)

namespaces.png

Dit maakt het in ieder geval wat ordelijker:thumb:

gr,
Maxim

Zo werkt het standaard al dus ik snap niet precies waar het mis ging :P
Alleen 'moet' je nog even 'mvdm' uit je mapnaam halen anders blijft VS mekkeren dat je namespace mvdw.mvdw.helpmij.map. moet zijn.

Ik zal de files eens downloaden en een kijkje nemen (zal andere opmerkingen dan in je andere topic posten)

Ok het is nu al opgelost :P. Gaf idd mvdw.mvdw
maar het is nu goed , ty ;).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan