That Guy
Meubilair
- Lid geworden
- 28 nov 2006
Beste allemaal,
ik was eerst niet van plan dit te laten zien, maargoed. Komtie:
VSSH - Vegras Studios Script Host
Dit programma werkt een beetje zoals de windows script host werkt met .vbs bestanden
het is niet echt een 'script' taal, meer een line-parser, vandaar.
Anyway - hoe werkt het?
Je kopieert deze bestanden naar een locatie (een willekeurige map) en dubbelklikt vssh.exe 1 keer. Dan zal dit de '.vsf' extentie associeren met vssh.exe
Dan kan je (met bv. kladblok) bestanden maken met de .vsf extentie, en deze zullen dan openen met vssh.exe
vsf scripts zien er ongeveer zo uit:
Mischien een beetje verwarrend allemaal, maar het valt best mee.
downloads:
*NOOT: werkt alleen op XP. Vista heeft een probleem met de plugins, en het associeren van .vsf met de vssh.exe
downloads verwijderd - bij request upload.
Ik hoor graag feedback! (ook al is het negatief) Bovendien, ik ben bezig met een *iets* geavanceerdere versie, welke ook labels ondersteund, etc etc.
Happy coding,
V.:thumb:
ik was eerst niet van plan dit te laten zien, maargoed. Komtie:
VSSH - Vegras Studios Script Host
Dit programma werkt een beetje zoals de windows script host werkt met .vbs bestanden
het is niet echt een 'script' taal, meer een line-parser, vandaar.
Anyway - hoe werkt het?
Je kopieert deze bestanden naar een locatie (een willekeurige map) en dubbelklikt vssh.exe 1 keer. Dan zal dit de '.vsf' extentie associeren met vssh.exe
Dan kan je (met bv. kladblok) bestanden maken met de .vsf extentie, en deze zullen dan openen met vssh.exe
vsf scripts zien er ongeveer zo uit:
Code:
# een simpele echo:
echo[Dit is een echo]
# of bijvoorbeeld, een variabele opslaan:
_set[naam;variabele]
# in het geval dit te makkelijk was:
# berekent het aantal dagen dat voorbij is gegeaan sinds een datum (in dit geval 01-01-2000):
echo[math[((date[y]-2000)*365.25)+((date[o]-1)*(365.25/12))+(date[d]-1)]]
Mischien een beetje verwarrend allemaal, maar het valt best mee.
downloads:
*NOOT: werkt alleen op XP. Vista heeft een probleem met de plugins, en het associeren van .vsf met de vssh.exe
downloads verwijderd - bij request upload.
Ik hoor graag feedback! (ook al is het negatief) Bovendien, ik ben bezig met een *iets* geavanceerdere versie, welke ook labels ondersteund, etc etc.
Happy coding,
V.:thumb:
Laatst bewerkt: