Vuilnisbak leegmaken, is niet echt leegmaken, hoe wel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramshield

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Ik denk dat iedereen, die een beetje ervaring heeft met computers, wel weet dat verwijdert niet echt verwijdert is.
Maar ik heb om eerlijk te zijn geen zin om telkens mijn vuilnisbak te legen, maar 35x.

Is er een plaats in je computer waar men al de codes, programmas en álles wat er ooit op heeft gestaan, op de computer, verwijdert kan worden?
Want ik las ook, een computer opnieuw installeren, en formatteren, dat er dan nog van alles achterblijft...
Is het handmatig te verwijderen bijvoorbeeld?

Hopelijk ben ik duidelijk :o, anders hoor ik het wel!

:D Je kan proberen ook, ALS je vuilnisbak echt leeg wil ATF Cleaner ( gratis is ! :D ) >> http://www.winportal.nl/atf-cleaner
--------------------
P.S. Vink Prefetch nooit aan ( ALS maar ook NIET nodig is :D ) 'de rest alles mag wel ...:thumb: Recycle Bin=VuilnisBak !

Laatst bewerkt:
Ja, maar mijn vuilnisbak legen kan ik wel, dat is het probleem niet.
Ik bedoelde meer de codes van bestanden die achterblijven, die wil ik weg hebben, nadat ik de vuilnisbak al heb leeggehaald, bijvoorbeeld van een vorige Windows op deze harde schijf.

volgens mij hebben we het over 2 verschillende dingen: bestanden verwijderen en registersleutels.

Bestanden veilig verwijderen kan bijvoorbeeld met het gratis programma ERASER. Dat kan je integreren in windows. Klik rechts op een bestand en kies voor ERASE. Met de instellingen van het programma kan je knutselen hoe grondig je bestanden verwijderd wil hebben. Verwijderde data wordt dan bijvoorbeeld meerdere keren met willekeurige data, volgens een ingewikkeld logaritme overschreven. Dit soort methoden wordt ook door bedrijven en defensie gebruikt. Terughalen van verwijderde bestanden is dan, afhankelijk van de gekozen methode, vrijwel onmogelijk.
Gevoelige informatie, vieze plaatjes;), alles is dan echt weg.

Instellingen, registerverwijzingen etv. zijn een ander verhaal. Windows heeft onder de motorkap een soort inhoudsopgave, waarin allerlei gegevens over instellingen en vooral de(samen)werking van programma's wordt bewaard. Daar wil je over het algemeen vooral vanaf blijven, want het is vragen om problemen. Je hoeft je over dat register niet zoveel zorgen te maken, daar staat niks in wat je anderen niet wilt laten zien. Wat betreft beveiliging dus geen punt.
Wat wél een issue is, is dat het register op den duurt gaat "vervuilen" omdat er allerlei gegevens over al lang niet meer geinstalleerde programma's kunnen achterblijven. Dat komt de werking van windows niet ten goede. Er zijn allerlei programma's waarmee je het register kan oppoetsen. De ene beter dan de andere, maar geen enkele echt perfect. Desniettemin helpt het...
Google maar eens op "registry cleaner" en er komt genoeg freeware voorbij

Laatst bewerkt:
Dan kan je ipv de normale wijze verwijderen dit doen via het programma eraser. Die maakt ook de locatie waar de data die je "gedeleted" hebt dan ook echt onbruikbaar/herstelbaar, zelfs na een format.
Normaal gesproken krijgt de data een deleted code mee, maar de werkelijke data is dan niet gewist. Eraser verminkt die data, zodat het niet meer terug te halen valt.

:D Je moet gewoon in dit geval iets voor HD te Wipen hebben ...:thumb: en zoiets heb je wel bij '' Revo Unistaller pro. '' zeer handige functie ...:thumb:
1qslfr.jpg
hiermee en met die manier kan je vuilnisbak ook wipen ..:thumb:

Laatst bewerkt:
Dankjewel Madmuppet, je tweede punt is precies wat ik bedoelde eigenlijk.
Neemt zoiets eigenlijk niet enorm veel ruimte in?
Omdat er eigenlijk altijd wel heel veel software voorbij komt, en heel veel dingen die je delete.

Op Advanced Systemcare zit bijvoorbeeld een tool, undelete, en als ik die open en scan, komt er een rij voorbij waarmee je de wereld rond kan...

Ik heb geen geheime informatie op mijn computer, maar ik ben er gewoon nieuwsgierig naar.
Het nadeel van (vaak dan) installeren met dat soort tools, is dat hij het meerdere keren verwijdert, maar dat ie over 1GB al uren lang doet, en als je een film binnenhaalt, en gekeken heb, verwijder je die.
Als je een laatste film heb, zijn die (veel) groter dan 1GB, dus duurt het dagen voordat zoiets is verwijdert...

Disk Redactor is een prog uit 2007, voor dat doel kan je beter Eraser gebruiken zoals aangegeven in post 4 en 5.
Lees dit maar door: Eraser

Dat ga ik eens volgen!
:D Weet niet of je bedoel op mijn comment maar als maar wel zo is kan ik je vertellen dat je op die site-link hebt mogelijkheid app. te downloaden :thumb: ( gratis is ! ) ..:D
--------------
P.S. Eraser is ook goed :thumb: ... maar weetjewel ben op D.redactor gewent ...enz..:D en heb ik nu nog die ideale mogelijkheden bij Revo ( Evidence Remover ) ook ...

Laatst bewerkt:
Excuses Royonix, de eerste zin snap ik niet helemaal, maar het was inderdaad op u bedoelt.
Helaas is Disk Redactor veroudert, en niet eens meer gratis, dus ik kan niet eens alle instellingen doen zoals aangegeven in de link van u.

Pederoco, is dat ook als je al bestanden hebt verwijdert, en zoals Madmuppet in zijn 2e stuk aan gaf, het uit het register kan verwijderen?

Nee daar heb je een ander programma voor nodig zoals Madmuppet aangaf.
Ik raad je niet aan om die te gebruiken, maar op eigen risiko zou je dan CCleaner of Eusing Free Registry Cleaner kunnen gebruiken.
Maar ik zou zeggen lees eerst alles eens door.
Succes!

Maar het mooiste programma voor het verwijderen van programma resten NADAT je het eerst geïnstalleerd hebt gehad is Revo Uninstaller

Laatst bewerkt:
Ach, gaat het fout, gaat het fout, helaas dan!
Leren van mijn fouten :)
Ik dank u allen voor de reacties, en ik zal dat programma eens gebruiken Pederoco.

En bij Revo Uninstaller heb je ook zo'n functie om bestanden grondig te verwijderen.
En nog meer!

Na het verwijderen van alles waar je geen belang bij hebt (bijvoorbeeld Windows Schijfopruiming, bij Bureau accessoires Systeemwerkset of het draaien van een register opschoon-tool) kan je een programma installeren dat de bestanden op de harde schijf weer precies net zo maakt als het was voordat je hiermee een herstelpunt maakte. Dat neemt niet veel ruimte in en kost weinig tijd omdat dit bijhoudt wat er verandert en alleen dat hoeft terug te zetten of hoeft te verwijderen. Alles wat je niet nodig hebt wordt dan dus automatisch gewist. Wanneer je iets installeert dan maak je een nieuw herstelpunt. Je kan het programma handmatig opdracht geven tot herstel of dit automatisch elke keer bij het opstarten laten doen. Dat is veel veiliger tegen kwaadwillende programma's zoals virussen en spyware en wordt in openbare gelegenheden en op scholen gebruikt. Bepaalde mappen kan je uitzonderen van dit proces zoals jou documenten, verzamelingen foto's en de mappen waarin je werkt. Ik ken twee van dergelijke "rollback"programma's; Rollback RX Pro en SKANIX ILLUSION. Windows gaat niet meer in de fout door allerlei problemen omdat de rollback werkzaam is voor dat Windows opstart. Schijfvervuiling is dan verleden tijd. Groeten. Alfred

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan