• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vullen cellen op basis van waarde andere cel en opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

bhuisje

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2011
Berichten
25
Hallo,

Ik had vorige week al een bericht achtergelaten maar helaas nog niet veel reacties gehad. De meeste zaken haal ik nu goed op maar ik zou nog graag een aanvulling doen op het overzicht en hoop dat jullie kunnen helpen.

Ik heb een aantal kolommen met waardes, een van de kolommen bevat een weeknummer, aan het eind van de regel wil ik graag weken 1-52 hebben en dan een formule dat als het weeknummer overeenkomt de cel zal worden gevuld met het aantal in kolom D.

Even in detail: vergelijk tussen B2 en E1 als deze overeenkomt moet de waarde uit D3 in de cel worden gezet (in mijn voorbeeld moet er dan dus bij rij2, F2 de waarde 3 komen te staan want F2 en B2 komen overeen). Deze (F2) zou ik dan ook willen opmaken op basis van de status uit C2 (per status een kleur). Ik hoop dat de vraag duidelijk is, bewust niet met een draaitabel omdat dit niet handig is met filtering en sortering.

Alvast vele dank !

Barry
 

Bijlagen

  • test opmaak.xls
    17,5 KB · Weergaven: 225
Ja, thanks, dat werkt, nu nog even pielen om alle cellen met deze formule te voorzien en dat het ook werkt (dus even met de $ aan de slag tot het klopt). Opmaak zal ik dan op eenzelfde manier kunnen regelen hoop ik ?
 
Vreemd genoeg werkt het in het testdocumentje wel, alleen in de sheet waarin het moet werken helaas niet terwijl alles toch klopt :(
 
Kan het te maken hebben met het feit dat ik met de Query Analyser de zaken oorspronkelijk ophaal ? De kolommen in de sheet komen eerst, daarna het ik een overzicht per week en daarin moeten de cellen komen die de aantallen vult. I am lost :(
 
Zitten er geen verborgen spaties in het bestand?
Dat wil nl ook wel eens het geval zijn.
 
Niet dat ik kan zien maar hoe zou ik die moeten zien -naast het controleren van de positie voor en na de waarde in een cel- ? De bron is een dump, met de query analyser haal ik daar een aantal tabellen uit en daarin wil ik dus een visueel overzicht op jaarbasis maken. In het voorbeeld werkt dat (maar zonder query). Ik zie geen vreemde zaken en de cellen zijn identiek qua opmaak dus schiet mij maar lek :(
 
Dan zul je toch een gedeelte van de query moeten plaatsen anders blijven we gokken en komen we dus niet verder.
 
Ik begrijp je punt, in de bijlage dus het bestand.

Mogelijk heeft het te maken met het feit dat ik het in 2007 maak en als 2003 (xls) opsla. Helaas hebben de ontvangende partijen niet allemaal 2007 vandaar. Ik zou dan verwachten dat het in ieder geval wel bij mij zou moeten werken maar dat is ook niet het geval.

Ik hoop dat je er iets mee kunt en nogmaals THANKS alvast :)
 

Bijlagen

  • Overzicht planning.xls
    98 KB · Weergaven: 171
Excel ziet de getallen in G1:BG1 (hoogstwaarschijnlijk door de query) niet als getal.
Dus H1 is niet hetzelfde als B2
Als ik in B2 '=H1' zet gaat het wel goed.
Echter in H1 kan ik geen '=B2' zetten dat pakt hij niet door de query (denk ik)
 
Dan moet ik mogelijk het veldtype aanpassen, ik ga weer zoeken maar misschien is er naast de draaitabel die ik niet wil/kan gebruiken een andere mogelijkheid om dynamische data in te lezen ? De brond zal wekelijks worden vernieuwd en dus moet ik de opmaak eroverheen gooien om e.e.a. in leesbaar formaat te gieten. Tips en ideeen zijn welkom ;)
 
OPgelost, ik heb de weeknummer in een rij boven de data uit de analyser gezet en dan werkt het wel, blij mee nu alleen nog even de cellen opmaken obv status maar dat kan vast met dezelfde =ALS oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan