• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vullen excel-bestand vanuit een AS400-tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

linkav

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Berichten
465
Beste,

Ik heb een excel bestand waarop eerst allerlei keuzes moeten gemaakt worden en afhankelijk van deze keuzes moeten gegevens uit een tabel opgehaald worden uit een AS400-tabel. (Het gaat over verkopen van kleding in verschillende winkels)

Wat heb ik al een excel-file met keuzes:
Winkel
Dames/heren/Kinderen

Ik heb een gebied gedefinieerd met naar "data" waar ik graag de resultaten in zo hebben.

Volgende code heb ik ook al:
Set cnMyDB = New ADODB.Connection

strConn = "PROVIDER=IBMDA400.DataSource.1;"
strConn = strConn & "DATA SOURCE=xxxx;INITIAL CATALOG=CCCCCC;"
cnMyDB.Open strConn

Sql1 = "SELECT WINKEL, ARTIKEL, DATUM, AANTAL, PRIJS FROM TESTD.VERKOPEN WHERE Winkel = " & Sel_Winkel & " AND COLLECTIE = " & Sel_Col & " ORDER BY WINKEL, ARTIKEL, DATUM"

Set rsMyDB = New ADODB.Recordset
With rsMyDB
.ActiveConnection = cnMyDB
.Open Sql1
On Error Resume Next
.Close
End With

cnMyDB.Close
Set rsMyDB = Nothing
Set cnMyDB = Nothing

Hoe krijg ik mijn info in het excel-bestand?
 
Hetzelfde resultaat met:

Code:
Sub M_snb()
  With CreateObject("ADODB.recordset")
    .Open "SELECT WINKEL, ARTIKEL, DATUM, AANTAL, PRIJS FROM TESTD.VERKOPEN WHERE Winkel = " & Sel_Winkel & " AND COLLECTIE = " & Sel_Col & " ORDER BY WINKEL, ARTIKEL, DATUM", "PROVIDER=IBMDA400.DataSource.1;DATA SOURCE=xxxx;INITIAL CATALOG=CCCCCC;"
    Sheet1.Cells(1, 1).CopyFromRecordset .DataSource
  End With
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan