• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vullen textbox door invullen andere textbox

Status
Niet open voor verdere reacties.
in ieder geval heel veel dank voor je inspanning, ben al weer een uurtje bezig maar kom er ook niet niet.
zie door de bomen het bos niet meer.
Hoop dat er nog iemand anders gaat meekijken en anders ga ik deze vraag als opgelost melden en opnieuw onder
een andere vraagstelling openen.

.... en anders ga ik deze vraag als opgelost melden en opnieuw onder
een andere vraagstelling openen.

Dat wordt hier in dit forum expliciet volstrekt niet op prijs gesteld.

De code in het Userform mocht best wat systematischer geordend worden.

Beperk je in een bijlage tot de vraag die je stelt.

Bijlagen

Hoi jack,
code werkt volgens mij naar behoren.
1 dingetje nog: als textbox4-5-6 leeg zijn word op de sheet 0,00 ingevuld
overzichtelijker zou zijn als er niets wordt ingevuld

Hoi snb,
deze code moet ik nog eens goed gaan bekijken, ga zeker proberen om deze te gebruiken.
Ik heb al gezien dat er nog een en ander aangepast moet worden.
Of het wordt leerzaam of voor mij als beginner weer urenlang testen en :evil:

Beiden bedankt voor reactie
mvg,
Albert

Laatst bewerkt:
Goedemorgen snb,

Ik heb de code aangepast en aangevuld zodat ik alleen met toetsenbord alles kan invullen.
blijf alleen met 2 problemen zitten die ik niet krijg opgelost.
1. Als ik ga boeken komt in kolom H,I en J weer die melding dat het tekst is.
2. Bij getallen zonder cijfers achter de komma wordt in textbox 7,8 en 9 geen nullen weergegeven (minder problematisch maar toch een storend foutje)

Groet,
Albert Bekijk bijlage inkoop snb 1.xlsb

@AD1957,

Als je het geen bezwaar vind, zou je b.v.b. Voorwaardelijke opmaak kunnen gebruiken,
om de nullen weg te werken.
Voor Range("F5:K1000") - zie plaatje
Maak de tekst wit en je ziet ze niet, of te simpel gedacht?

Bijlagen

• VWO.jpg
    VWO.jpg
    49 KB · Weergaven: 13
Nu zonder nullen
Ik heb wel diverse change- en afterupdate events verwijdert maar die kun je "indien nodig"zelf terug plaatsen .

Bijlagen

heb eens even getest, maar alles gaat fout, zowel in de userform als in de spreadsheet:rolleyes:
de file van snb werkt bijna goed, twee puntjes gaan nog niet echt goed zie 26 "inkoop snb 1.xlsb

mvg,
Albert

Laatst bewerkt:
Goedemorgen Jack,
Bedankt voor jouw reactie van gisteren, als ik mijn antwoord lees komt het best wel "bot" over, mijn excuus hiervoor.
Je doet alle moeite en dan een antwoordt "alles gaat fout".
Ik ga eens aan de slag met het bestuderen van jouw code en ook die van snb misschien kom ik er uiteindelijk achter
waar het fout gaat. Misshien wel door het verwijderen van change- en afterupdate events .

Groet en dank,
ALbert

Laatst bewerkt:
Hoi Jack,

Na een uurtje zoeken werkt het nu perfect:D. Het lag inderdaad aan de nog toe te voegen events.
In de code heb ik de toegevoegde codes aangegeven met ******************************************************

Hartstikke bedankt.

Nu nog eens gaan zoeken in de code van snb (daar zitten, na mijn aanpassingen, nog 2 foutjes in)

Twee verschillende codes die precies hetzelfde doen, zeer leerzaam!!!!!!!

Bekijk bijlage Invullen inkoopboek jack1.xlsb

Groet en dank,
Albert

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan