Vullen van een dropdownlist of combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

linkav

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Allen,

Ik zou een dropdownlist of combobox (of welk component kan ik hiervoor het beste gebruiken?) moeten vullen met waarden uit een access-tabel.
Het connecteren met de access-tal is geen probleem. Het is de bedoeling dat de gebruiker hierna een selectie maakt uit deze waarden.

Het connecteren met de access-tal is geen probleem.
Ik neem aan dat je hier -'tabel' bedoelt, en dat je dus wel een connectie kunt maken met de tabel? Maar als je de tabel ziet/leest, wat is dan het probleem?

Octafish,

Ik bedoelde inderdaad 'tabel'.

Ik zal het even schetsen. De gebruiker heeft in een contentcontrol een dossiernummer ingevoerd. In een access-tabel 'tblDossierpersonen' staan per dossier de personen die reeds bekend zijn in dit dossier. Iedere persoon heeft 1 of meerdere records in de tabel (afhankelijk van het aantal dossiers waar hij/zij aan gekoppeld is), maar per dossier komt de persoon maar 1 keer voor (Primairy key = DosNr/PersNr).
Na het invullen van het dossiernummer zou een lijst gevuld moeten worden met namen waaruit de gebruiker dan kan selecteren.

Het probleem is hoe kan ik items verwijderen van een dropdownlist en hoe kan ik andere items toevoegen aan de dropdownlist?

Je probleem zie ik niet zo; als je de juiste query aanroept in je db, heb je toch de juiste namen? Desnoods maak je de SQL 'live' in je worddocument, dan ben je helemaal klaar. Klein voorbeeldje, zonder filter op query:
Code:
Private Sub Document_Open()
Dim cc As ContentControl, ccList As ContentControl
Dim rst As DAO.Recordset
Dim strSQL As String, strPath As String
Dim aDoc As Document

Set aDoc = ThisDocument
    For Each cc In ActiveDocument.ContentControls
        If cc.Title = "cboNaam" Then Set ccList = cc
    Next cc
    ccList.DropdownListEntries.Clear
    ccList.DropdownListEntries.Add "Kies een waarde", ""

strPath = "H:\Mijn documenten\_Programmeren\Microsoft Access\Automatisch nummeren\Spinner.mdb"
    strSQL = "SELECT Omschrijving FROM tMateriaal ORDER BY Omschrijving"

'Update path to database file.
    Set rst = OpenDatabase(strPath).OpenRecordset(strSQL)
    Do While Not rst.EOF
        With aDoc
            ccList.DropdownListEntries.Add rst(0).Value
        End With
        rst.MoveNext
    Loop
    Set db = Nothing
    Set rst = Nothing

Octafish,

Ik had de code "ccList.DropdownListEntries.Add rst(0).Value" nodig. Deze wist ik niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan