vulnerabilities

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Ik heb een aantal programma's laten draaien om te controleren op virussen, spyware enz, zo heb ik ook trend micro laten draaien, of draait nog.
maar km de volgende meldingen tegen SQL Extended Procedure Functins Contains Uncheched Buffers, Microdoft 7.0 en 2000

Buffer overruns in SQL server 2000, resolution service could enable code Execution MSDE 2000_wormSQLP 1434 A

ASP.NET Path Validation Vulnerability 887219, microsoft net.framework. 1.0 en 1.1

Ik heb even op de uitleg gekeken maar daar kom ik niet uit er zou een of andere patch beschiklbaar zijn, maar wat zou daar mee aan moeten vangen, en zijn deze meldingen schadelijk.
En trend micro staat op idle, is dit normaal?

alvast bedankt

Je hebt Trend Micron geinstalleerd of draai je een online scan? En eerst zeg je dat hij nog draait, maar hij staat op "idle"? Je hebt kennelijk in Windows de SQL-server dienst ingebouwd, welke Windows heb je? Je hebt een uitleg bekeken die een "patch" aanbeveelt. Een uitleg van Trend Micron? Wordt er bij verteld waar je die patch kunt downloaden? Pas als dit wat duidelijker is, kunnen we verder kijken. En Trend Micron signaleert inderdaad een drietal kwetsbaarheden, maar ze bieden een oplossing aan begrijp ik.

NB: staat wat los van je hoofdprobleem denk ik, maar Microsoft.NET Framework 1.0 en 1.1 worden gemeld. Heb je op je systeem wel al versie 2.0 en 3.0 van dat Framework geinstalleerd?

Laatst bewerkt:
scan

Ik heb de online scan gedraaid, Ik heb XP, en wat betreft de SQL service, deze heb ik volgens mij nodig voor mijn boekhoudprogramma, daar heb ik zoiets zien staan., als ik op de link klik, van meer info, krijg ik dacht ik van microsoft een uitleg, met mogelijkheden om een patch te downloaden.
wat dat idle betekent, had ik het idee dat hij trend micro pauzeerde of zoiets, maar dat weet ik niet.

Ik denk niet dat ik Microsoft Net Framewerk geinstalleerd heb , en zou ook niet weten war ik die van daan zou moeten halen, als het van microsoft is , ik heb hem wel op automatisch downloaden staan, en SP2 geinstalleerd

Ik hoop dat je mij een beetje duidelijk heid kunt verschaffen, ik heb trouwens weinig problemen draait als een zonnetje, alles geinstalleerd volgens de schone PC installatie, virus scanners er op zone alarm AVG ccleaner regcleaner, spywareguard, Register mechanic, Hitman pro, mozilla firefox, en windows live scan en de laatste geeft ook niets aan, en windows defender, alles word regelmatig ge update, dus ik dacht dat ik aardig beveilgd was.

En natuurlijk last but not least, een goeie back up ( met ghost ) van mijn windows configuratie op een aparte schijf staan.

Ik hoor het graag ., alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Dat ziet er goed uit. Alleen...ik heb Hitman Pro een jaar geleden van mijn systeem verwijderd. Dat programma doet soms meer kwaad dan goed. Lees deze mededeling van Nucia/ASO. En over die meldingen van Trend Micron: zij signaleren twee mogelijke kwetsbaarheden bij de SQL-service en een mogelijke kwetsbaarheid bij ASP.NET behorende bij Microsoft.NET Framework 1.0 en 1.0. Maar er is nu dus nog niets aan de hand. En wat dat Framework betreft: kijk even in Software, Programma's wijzigen en verwijderen, of je iets ziet staan van Microsoft.NET FRamework.
Ik zie eigenlijk gen problemen, als Hitman Pro er af is wordt je systeem misschien nog stabieler. Bekijk die Framework affaire, misschien met "Niet-essentiele" update ophalen.

scan

Ik heb even in software gekeken, en zie daar net.framework 1.1 staan, Ik heb het gedeelte van Nucia/aso doorgelezen, maar wat raad je dan aan? alle programma die in hitman pro gebruikt worden apart te installeren.????of zijn er andere optie's
en wat betreft de waarschuwingen van de SQL service, ik denk zelf toch dat het verband houdt met mijn boekhoudprogramma, want daar zie ik wel SQl service staan, en vraag me af welke gevaren aan de meldingen kleven.

Ik houdt me aanbevolen., alvast bedankt

Ik zeg het nog eens: er werden mogelijke kwetsbaarheden gesignaleerd, meer niet. Als je die SQL-server op een verantwoorde manier ingeschakeld hebt voor een voor jou benodigde toepassing, prima! Twijfel je toch, steek je licht eens op bij Microsoft. Misschien is deze site een goed startpunt. Zoek door naar Support, of in de Microsoft Knowledge Base.

Hitman Pro gebruikt zoals je weet "autonome" programma's in een schil. Hoe je de "verdediging" wilt instellen is vaak een persoonlijke keus.
Ik zal, puur als hints, mijn verdediging hier neer zetten. Je zult programma's uit Hitman Pro terugzien.

Windows Firewall
Windows Defender (freeware)
Winpatrol Pro (eenmalig Euro 20)
CCleaner (freeware)
CWShredder (freeware)
Ad-Aware (freeware)
Spybot Search & Destroy in Advanced Modus (freeware)
Registry Mechanic (betaald)
Hijackthis (freeware)
avast! anti-virus (freeware)

Let wel, ik maak geen "reclame" voor deze software, maar ik ben jarenlang zonder virussen en spyware gebleven.
Maar er zijn veel programma's net zo goed, of misschien wel beter.

Laatst bewerkt:
scan

Ik zal mij er zeker verder in verdiepen, in elk geval bedankt voor de moeite

Prima, en...als er toch nog vragen blijven, bijvoorbeeld over de SQL-server: we zullen altijd proberen om mee te denken. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan