VxD foutmelding!!!!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirk.K

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2001
Hallo krijg heel vaak een blauw scherm met de volgende melding:
Uitzondering 0E is opgetreden op 0028:C29C C440C in
VxD DM9PCI5(01)+0000196C.Deze is aangeroepen vanaf 0028:C001D3B4 in VxD. NDIS(01)+00005B30.
U kunt mogelijk normaal doorgaan enz druk op een toets od alt controle del.
Als ik op een toets druk krijg ik wel weer een normaal scherm alleen kom ik van me levensdagen niet meer op internet Pagina blijft wit.Door te resetten en opnieuw opstarten lukt het weer even.
wat is dit toch???
Alvast bedankt
Dirk.

video of geluids (adapter / software) probleem..............?

Laatst bewerkt:
Heb je een netwerkkaart (ja denk ik.....)

There is a known issue with the v2.0 NDIS loopback drivers which prevent many applications from operating properly. New drivers are available - consult the manufacturer's website or Windows Update for the most up to date drivers for your particular card

Laatst bewerkt:
Het zou me videokaart kunnen wezen.
Heb de laaste tijd ook wel eens dat me beeldscherm in 1keer zwart wordt.(spanning blijft oke).Of soms bevriest scherm en wordt dan zwart met kleine groene streepjes bovenin.Het zou goed mogelijk zijn.
Kan ik dit op de 1 of andere maniernog disablen bv in me bios.
Dirk.

gelet op de Ndis melding denk ik dat het probleem is opgelost met de download en update van de nieuwste driver(s).

Ben je met de updates van Windows wel bij ?

Ik heb ook niet even paraat wat de nummerieke foutcode betekent maar ik lees in het eerste gedeelte ook de letters pci.

Tel daarbij op dat de Ndis boodschap 100% over de stuurprogramma's van het newetwerk gaan (zie daarbij de tekst die ik op het WWW vond m.b.t. tot de Ndis foutboodschap) en de conclusie (juiste ??) zou getrokken kunnen worden dat je met een update van het probleem af bent.........

De volledige tekst :
"An exception OE has occurred at .... in VxD ---
This was called from .... in VxD NDIS(01) + 00005B30" After much research into this issue we have found a solution.

Problem: You are using a Linksys or Network Everywhere network card (they are the same cards)

There is a known issue with the v2.0 NDIS loopback drivers which prevent many applications from operating properly. New drivers are available - consult the manufacturer's website or Windows Update for the most up to date drivers for your particular card.

voor zo ver ik weet wel maar dat moet ik effe uitzoeken,ik ga even de laatste drivers ophalen en proberen te installeren om te kijken of het over
je bedoelt toch de driver van me netwerkkaart?

Nog steed foutmelding in VxD dm9pci5

Goedemiddag.Heb dit probleem even geleden als eens gepost,maar ik krijg nog steeds de volgende foutmelding in een blauw scherm.
Uitzondering 0e is opgetreden op 0028:c29c3c19 in VxD
dm9pci5(01)+000016f9 aangeroepen vanuit 0028:C001d3b4 in VxD NDIS (01)+0005b30 u kunt mogelijk normaal doorgaan.........alt/controle del om opnieuw op te starten of escape.
Ik kan na deze foutmelding dus niet normaal doorgaan want ik kom hierna niet meer op internet,alleen door systeem te resetten.Dit gebeurt nu vrij regelmatig en is erg lastig,Maar voordat ik overga op een nieuwe kaart hebben jullie nog wat ideeen.
Ik begreep dat het vanuit mijn netwerkkaart komt.Hiervan heb iik de laatste nieuwe driver al geinstalleerd.(Het is een davicom 9102 fast pci adapter)
Ook dit hielp niet.Ook kaart al in een ander pci slot gestoken,ook zonder resultaat.Iemand een idee wat ik nog meer kan doen.Wat ik nog wel kan vertel is dat het lijkt of dat het is begonnen dat bij mij thuis door chello een nieuwe modem is geplaatst ipv de oude COM 21 modem.Ik heb nu een kleiner type gekregen ivm opwaardering van het netwerk bij mij in de buurt.Dit signaal loopt nu via een andere frequentie wat ik begreep van de monteur.Zou hier het probleem zitten dat mijn netwerkkaart niet compitabel is met deze modem,of zou er in de configuratie iets niet goed zijn
Alvast bedankt Dirk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan