Wéér ZoneAlarm...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jootje6N2

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2005
Goedemorgen allemaal,

Vanaf gisteravond krijg ik via de ZoneAlarm Pro de melding: New Network found...en dan moet ik aanklikken Internet Zone of Trusted Zone...

Wat moet ik hiermee?? Ik kan dan absoluut niet verder. Geen internet, geen verbinding met msn messenger, geen outlook.
Dit is gewoon niet werkbaar.

Ik weet zeker dat ik niets veranderd heb. En via systeemherstel werkt het ook niet, krijg dan gewoon weer dezelfde melding..:confused:

Als ik iets aangeklikt heb (Internetzone of Trustedzone) geeft de Security Suite dat hij aan het werk is...

Ik hoop dat ik het prob zo duidelijk mogelijk omschreven heb en dat 1 van jullie mij hiermee kan helpen. Ik heb XP Prof. SP2 en ZoneAlarm Pro met de laatste upgrade.

Dit hoeft niet aan Zonealarm te liggen. Als je modem geen internet heeft, dan krijg je van windows een eigen IP adres (169.254.xx.xx).

Zonealarm ziet dit dan als een nieuw netwerk en komt met de melding die je nu zag.

Dus kijk voor de zekerheid even of je modem wel online is.

Geplaatst door buick
Dit hoeft niet aan Zonealarm te liggen. Als je modem geen internet heeft, dan krijg je van windows een eigen IP adres (169.254.xx.xx).

Zonealarm ziet dit dan als een nieuw netwerk en komt met de melding die je nu zag.

Dus kijk voor de zekerheid even of je modem wel online is.

Dat was ie dus wel...alle lampjes branden gewoon. Gisteravond had ik dit probleem ook en nadat ik dus systeemherstel had gedaan kon ik normaal het internet weer op. Ook msn messenger werkte toen weer normaal. Tot vanmorgen vroeg dus....dus weer systeemherstel naar vorige week dinsdag gezet en dus weer de melding...

Je zou even kunnen proberen om Zonealarm af te sluiten en kijken of je internet dan wel terugkomt.

Gaat het niet toevallig om verkeer tussen je router of netwerk (heb je een router) en de computer? Begint het adres dat geblokt wordt door ZA met 192.168, lees dan het onderstaande. (http://www.securetec.com.au/faq/default.asp?faq=36#219). Je kunt deze adressen als "trusted"instellen door onder "logs" "add to zone - trusted" te kiezen.

7. I keep getting alerts from a Private IP address (starting with 192.168, or 10.0, or 172.16).

If you see alerts from non-routable IP addresses, this is most likely from a machine on your local network, or your NAT (hardware) router if you have one. Private IP addresses are non-routable - this means that they exist only on your local network and cannot normally be routed to or from the Internet.

The private, or non-routable, IP addresses are as follows (x can be any legitimate IP number): - 192.168.x.x - 172.16.x.x through 172.31.x.x - 10.x.x.x

When you see these alerts, determine whether it is from a computer on your network, or from the machine or router that performs NAT or DHCP (most commonly, if the IP address ends in 1 then it would be the device performing NAT/DHCP).

The most common cause of these alerts is not having the Trusted Zone set up properly. Be sure that your local network systems (and router as necessary) are included in the Trusted Zone (set to Medium). Also, you may need to UNcheck the box to block local servers.

Een router heb ik niet...het is een stand-alone pc.

Dus vandaar dat ik het zo vreemd vind dat ik vanaf gisteravond de melding krijg van ZA.
1x is het verholpen met systeemherstel (gisteravond), maar vanmorgen heb ik het ook geprobeerd met systeemherstel het prob te verhelpen, maar kreeg bij het opstarten weer de melding dus...

Iemand anders nog suggesties??

Nou, ik ben nu weer thuis...en ik kwam zelf op het lumineuze idee om 's ff de stroom van de modem af te halen, zodat hij zich ff kon resetten...en jawel!! Het heeft geholpen. Ik heb nu weer normaal internet, messenger, outlook alles doet het weer naar behoren.

Pc's...grrrrrr...soms is het zo vaag allemaal...:rolleyes:

In ieder geval wil ik jullie weer hartelijk bedanken voor de snelle antwoorden :thumb: Jullie weten toch echt meer dan ikzelf van pc's en al hetgeen wat er aan hangt..;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan