Wél DSL signaal, géén IP adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

gyedema

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Hallo,

Ik ben dit weekend verhuisd en heb mijn Tiscali ADSL aansluiting naar het nieuwe adres over laten zetten.
Ik heb WXPpro met een Sagem USB modem. Meer dan een jaar lang geen probleem gehad.

Afijn, verhuisd, zaterdag alles aangesloten, DSL signaal op modem brand en middels opnieuw software installatie kon ik het spul activeren. Zaterdagavond op internet, mail etc., alles OK.

Zondagochtend alles weer aangezet: geen verbinding meer. Krijg een 169.254 adres toegewezen (door XP zelf uiteraard). Met geen mogelijkheid meer op internet te komen.

Volgens Tiscali helpdesk (zucht) ligt dit aan
- de administratie die nog iets moet doen
- mijn pc
- kpn
- vast wel wat anders

maar feit is dat niemand het goede antwoord weet. Ik krijg maar geen IP adres terwijl én het DSL signaal hoog is, én het symbool op de taakbalk groen is (modem gesynchroniseerd). IPCONFIG renew enz. heeft geen resultaat.....

Wie o wie....???
BVD!!
Gerben
Edit: zag dat dit beter in het Internet topic had kunnen staan...

Laatst bewerkt:
heb je ook al een systeemherstel geprobeerd naar een datum toen die het wel deed?
bijv. naar zaterdag.

Ik heb dit ook gehad. Wat bleek: Mijn adsl-verbinding was nog niet helemaal voltooid. Of te wel kreeg geen IP toewezen. KPN wist mij te vertellen dat ik nog een paar dagen geduld moest hebben en foila na bijna 1 week geduld had ik eindelijk een IP

Voordat je gaat doen wat goed is, Tiscali heeft dit weekend aardig wat problemen gehad met hun netwerk, ze zouden vrijdag op zaterdag netwerkwerkzaamheden uitrichten en dat deden ze ook, ik ging vrijdag avond ofline en tot aan maandag ochtend dat ik belde had ik pas weer internet na helaas in dit geval mijn modem hard moest resetten in samen werking met tiscali, nou weet ik niet of een usb modem ook gereset kan worden en dit al gebeurdt is maar je bent dus niet de enigste die problemen had.

The continuing story....

De volgende oplossingen heeft Tiscali aangedragen:

- Installeer Windows opnieuw
- Formatteer de harde schijf
- Vraag afdeling Finance of het veld "definitief opgeleverd" wel is ingevuld
- "Nee meneer, als u verbinding heeft gehad en hij doet het nu niet meer, ligt dat aan u en niet aan ons"

Afijn, en nog wat van die pareltjes.
Van het werk een Speedtouch ethernet modem mee. Deed niks, kreeg geen IP adres. Met Tiscali aan de lijn "nee meneer, het verzoek voor IPadres uitgifte komt wel binnen maar wordt niet uitgegeven, dat ligt aan uw configuratie".

Vervolgens zou hij een collega raadplegen van 2e lijn. Wat 20 minuten duurde. De laatste melding was, dat ze toch maar een lijnmeting gingen doen. Ik de hele ethernet er weer tussenuit gehaald, usb modem erop. Kijk even bij status, heeee? verzonden packets én ontvangen packets? En ja hoor, een IP adres.

Wie het weet mag het zeggen maar ik heb weer internet. Het zal ongetwijfeld aan mij hebben gelegen, alhoewel het USB modem uit en aan en opnieuw installeren en nog eens en nog eens en nog eens al iets vaker gedaan was....

Iedereen bedankt voor de reacties!!!! (behalve de Tiscali Helpdesk).

Gerben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan