W-10 laat zich niet updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christoff

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2005
Berichten
337
Ik probeer Windows 10 met versie-10240 te updaten naar v-14393 mbv windows-upgrade manager.
Dat gaat goed tot ongeveer 95% en dan komt er een foutmelding dat iets niet goed gaat met code 0XC1900200.
PC is splinternieuw van Medion met i-5 processor.
 
Kijk eens even hoeveel ruimte je nog hebt op je schijf, want ik neem aan dat je een SSD hebt. Kijk eens meestal is dit bij C: en/of bij D:

Rechtermuisknop dan eigenschappen. Hoeveel GIG heb je nog ter beschikking. Het is natuurlijk wel vreemd dat je dit niet kunt installeren.
 
Inderdaad: SSD
Totale capaciteit:196 Gb
Gebruikt: 47Gb
Nog vrij : 149Gb
 
Ik heb de SSD zelf ingebouwd wat tot nu toe geen problemen gaf. Ook niet met updates.
Kun je hier iets mee? printscreen van Speccy programma.
Hoop dat dat lukt.

printscreen speccy 1.jpg
 
Nu krijg ik plotseling ook melding dat windows 10 niet geinstalleerd kan worden omdat de voor het systeem gereserveerde partitie niet geactualiseerd kan worden.
Terug naar de oorspronkelijke HDD (1TB)geeft dezelfde foutmeldingen.
 
Ik geef een link om die partitie te vergroten en vroeg iets, met beide dingen doe je niets.
Heb niets aan Speccy, had ik anders wel gevraagd.
 
Sorry, maar dat is dan wel eeen misverstand. Je geeft toch ook zelf aan (in rood!) dat ik Speccy moet gebruiken.
Ik zal die andere link nu gaan proberen.
 
Dat noemen ze een "sig".:)

Maak een screenshot van schijfbeheer en zet die hier neer, via Tinypics b.v.

Zoeken, diskmgmt.msc.
Print Screen.
Windows Logo+R, mspaint.
Opslaan als *.jpg.
 
Indien er een uefi wordt gebruikt kan het niet anders.

Wel is die melding vreemd want je hebt 500mb voor die herstelpartitie, de indeling is wel vreemd en vermoed dat windows naar de eerste partitie kijkt en die is dan idd te klein, normaal staat daar de herstelpartitie en de uefi achter de C:.
https://www.partitionwizard.com/download.html
Maak de C: aan de linkerzijde 400MB kleiner en voeg dat toe aan de efi partitie, wil het dan wel?
 
Ik kan de C met recover partition verkleinen tot ongeveer min. 368MB maar de partitie met EFI laat zich daarna op geen enkele manier veranderen (is en blijft 100MB)
Hoe krijg ik nu die vrijgekomen 132 MB bij de EFI partition?
 
De echte C: partitie links met 400MB verkleinen en de eerst partitie erna vergroten tot de unallocated space volledig is gebruikt wil niet?

Wat wil je met de recover partitie?
Verder niets veranderen.
 
Ja, nu heb ik het voor elkaar. Alleen maar blauw scherm ( met foutmelding 0xc000021a) en kan helemaal niets meer.
Ik wil proberen de hdd weer aan te sluiten en dan weer opstarten en vervolgens de ssd te formateren en alles weer migreren.
Wanneer je een beter idee hebt hoor ik het graag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan