W 8.1 X64 BsoD System_Thread_exeption_not_handled

Status
Niet open voor verdere reacties.

Criticalk2205

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2014
Berichten
8
Goededag,

Een lange tijd geleden heb ik veel last gehad van de BsoD System_Thread_exeption_not_handled
inmiddels was het een tijdje opgelost door een clean install van Windows te doen.

sinds gisteren is het weer terug. voor dat ik windows opnieuw had geïnstalleerd gebeurde het 4 tot 5 keer per dag. dit gebeurde tijdens gaming, maar ook tijdens videomontage of gewoon tijdens idle staan van de PC.

Dit keer krijg ik het telkens tijdens het renderen in Cinema 4D R15.
Ongeveer 15-45 minuten in het render proces krijg ik een BsoD.

ik heb stop code + BsoD error geprobeerd te verhelpen:
-Drivers updaten.
-Malware checken
-Memtest
-HDD test
-Clean windows install

mijn system specs en de .dmp file
Code:
sus m5a99fx pro2.0
Amd FX8350
Evga GTX780 SC
K
Aingston hyperX 1866 32GB  (4 modules)
Kingston hyperX SSD 120gb
Samsung hdd 1TB
Seagate backup HDD 2TB

==================================================
Dump File         : 040614-18593-01.dmp
Crash Time        : 6-4-2014 12:37:17
Bug Check String  : SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED
Bug Check Code    : 0x1000007e
Parameter 1       : ffffffff`c0000005
Parameter 2       : fffff801`03b090d0
Parameter 3       : ffffd000`23b0b5f8
Parameter 4       : ffffd000`23b0ae00
Caused By Driver  : nvlddmkm.sys
Caused By Address : nvlddmkm.sys+4a9a52
File Description  : 
Product Name      : 
Company           : 
File Version      : 
Processor         : x64
Crash Address     : ntoskrnl.exe+2940d0
Stack Address 1   : 
Stack Address 2   : 
Stack Address 3   : 
Computer Name     : 
Full Path         : C:\Windows\Minidump\040614-18593-01.dmp
Processors Count  : 8
Major Version     : 15
Minor Version     : 9600
Dump File Size    : 297.088
Dump File Time    : 6-4-2014 12:38:22
==================================================
Heeft iemand enige ervaring met deze BsoD en wat kan ik nog meer proberen om het probleem te verhelpen?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie dat het aan de driver van je videokaart ligt (nvlddmkm.sys). Laatst is er nog de volgende driver uitgekomen: klikkerdeklik! Deze downloaden en installeren. Kijk daarna of de BSOD nog terug komt. Als dat zo is, denk ik dat er iets mis is met je videokaart.
 
Bedankt Bassie voor de snelle reactie. de driver versie die ik nu gebruik is 335.23 dus dat is de laatste. ik ga hem verwijderen in veilige modus/opnieuw installeren en nogmaals proberen te renderen met Cinema4D
 
Inderdaad, doe maar. Start de setup en kies voor schone installatie. Zo weet je zeker dat ie alle sporen verwijdert.
 
hmmm.. ik heb de drivers opnieuw geinstalleerd (schone installatie) toen opnieuw een render aangezet in Cinema4D R15 kreeg ik deze melding na een minuut of 3 7Y7oU.png
 
Het is in ieder geval geen BSOD meer:p. Het ziet er dus wel naar uit dat de driver weer crasht. Ik ben bang dat er toch iets mis is met de videokaart zelf. Wat zijn de temperaturen? Meet deze met Speccy: klikkerdeklik!
 
CPU met waterkoeling 35 graden full load en de videokaart zit rond de 60-65 te tikken

ik ga het nu nogmaals proberen met een oudere driver versie kijken of hij daarmee wel stabiel draait. ik heb net een al mail gestuurd naar Evga support met een uitleg van het probleem
 
Laatst bewerkt:
Klinkt goed. Probeer die 334.89 maar: klikkerdeklik! Niet de versies 327.23 en 331.40 gebruiken. Die leveren slechte prestaties en zijn instabiel. Je kunt ook een beta driver proberen. Die test ik zelf ook en de laatste van na 332.21 zijn me goed bevallen.
 
tijdens schone installatie van 334.89 weer BsoD

ditmaal is het niet nvlddmkm.sys

==================================================
Code:
Dump File         : 040614-19468-01.dmp
Crash Time        : 6-4-2014 15:01:57
Bug Check String  : PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Bug Check Code    : 0x00000050
Parameter 1       : ffffe000`810b4800
Parameter 2       : 00000000`00000000
Parameter 3       : fffff801`9fffae95
Parameter 4       : 00000000`00000000
Caused By Driver  : hal.dll
Caused By Address : hal.dll+658f
File Description  : 
Product Name      : 
Company           : 
File Version      : 
Processor         : x64
Crash Address     : ntoskrnl.exe+153fa0
Stack Address 1   : 
Stack Address 2   : 
Stack Address 3   : 
Computer Name     : 
Full Path         : C:\Windows\Minidump\040614-19468-01.dmp
Processors Count  : 8
Major Version     : 15
Minor Version     : 9600
Dump File Size    : 262.192
Dump File Time    : 6-4-2014 15:02:59
==================================================
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat het eerder aan je RAM-geheugen ligt. Dit kom ik veel tegen wanneer ik er op zoek via Google. Wanneer er fouten in je RAM-geheugen optreden, crashen programma's en drivers en krijg je BSOD's.

Laat eens MemTest86 lopen: klikkerdeklik! Aangezien je heel snel BSOD's krijgt, en als het ligt aan het RAM-geheugen, zullen er heel snel errors zich laten zien.

Ik kan bijna niet geloven dat het aan het RAM ligt, aangezien Kingston RAM-geheugen prachtig goed spul is. Gelukkig geeft Kingston levenslange garantie. Dus daar hoef je je niet druk over te maken:cool:.
 
gaan we dat nog maar eens nakijken. ik heb 1 x eerder gehad dat ik veel random BSoD kreeg. toen heb ik gezien dat in mijn bios mijn RAM automatisch aan het overclocken was het is 1866 ram en hij liep over de 2000 heen. dit is ongeveer een half jaar terug. in mijn bios staat hij nu op 1600 mhz ingesteld. zou het kunnen dat hij schade heeft opgelopen toen een half jaar terug? ik ga nu de Memtest doen
 
Ik denk niet dat het RAM beschadigd is doordat ie heel eventjes iets hoger geklokt is geweest. Daar hoef je je geen zorgen over te maken.
 
Test draait nu ong een minuut of 20. Tot nu toe nog 0 errors. Corrupte windows bestanden op ssd? Zou het daar nog aan kunnen liggen. /sfc scannow gaf een paar corrupte bestanden aan die niet gefixt konden worden.
 
Het zou inderdaad ook nog eens kunnen dat de SSD niet meer goed is. Kijk even met deze proggies of die iets raars aangeven: Deze en deze. Een verse installatie van Windows raakt niet zomaar beschadigd. Dus dat de SSD bad sectors heeft zou best kunnen.
 
Laatste windows install is ongeveer een maand geleden. heb beide progjes gechecks. allebij geven geen errors en 100% health op beide schijven zowel de 1TB HDD en de SSD van kingston.

heel appart dat ik wel crysis 3 met 140 fps kan spelen en battlefield 4 geen enkel probleem, maar zodra je met Cinema 4D gaat renderen krijg je na 15 min een bluescreen.

een update! geforce driver 334.89 succesvol geinstalleerd daarna deed niks het meer, geen games geen cinema4d en ook geen after effects of andere applicaties.

heb de SSD schijf leeg gegooit en windows opnieuw geinstalleerd.
op dit moment alle drivers opnieuw installeren en daarna nogmaals proberen te renderen en kijken of ik weer dezelfde BsoD krijg

56 minuten aan het renderen in Cinema4D zonder problemen nu. laat hem vannacht doorgaan en update post morgen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is positief dat er nog niets fout is gegaan met de nieuwe installatie. Nou hopen dat er geen BSOD's komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan