W me en W xp Chello

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgpeters

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Wie kan mij helpen. Ik werk met de kabel met Chello. Ik heb op mijn Computer W me en W xp staan in aparte partities. Er zit 1 netwerkkaart in.
Daarmee kon ik op Me en XP internetten Totdat Chello wederom een storing had. Op Me en XP geen verbinding. Gebeld met Chello, zeer slechte service, ze hebben mij een ander IP adres gegeven. Nu werkt Me wel weer, maar XP niet. Geen verbinding.Ook heb ik nog een andere computer met W me en daar zet ik dan de kabel naar toe over , werkt ook niet meer. Hoe kan ik nu weer Xp en de andere computer werkende krijgen op internet.
vr,gr. Joop

Kijk in Windows XP even of het juiste IP nummer gebruikt wordt, zo niet, dan even naar menu Start gaan en dan uitvoeren, tik daar in CMD en vervolgens IPCONFIG /renew en kijk of je het juiste IP nummer krijgt.

Dat Chello op een andere PC met wat voor een Windows versie dan ook niet werkt is logisch aangezien de verbinding ook gebonden is aan het MAC adres van de netwerkkaart.

Casper, maar dat heb altijd kunnen doen. Dan haalde ik de kabel uit de computer en ging daarmee naar de andere computer en dan werte het gelijk. En dan werkte ik die computer bij. Dan ging ik weer terug naar de andere.

Ik weet verder niet waar je Chello hebt etc, bedoel welke regio, maar ik denk dat het een kwestie is van instellingen nalopen etc etc, dat je trouwens zo je kabel over kan zetten op een andere PC en dat je dan gelijk internet hebt vindt ik vreemd aangezien het ook gekoppeld zit aan het MAC adres van de netwerk kaart, of werk je met een router ofzo?

Contoleer gewoon even de IP adressen die gebruikt worden en of die kloppen.

Casper ik woon in Rotterdam. Maar als je naar een andere (nieuwe computer gaat ) dan moet Chello het internet toch ook instellen. Ik heb die andere computer pas opnieuw W me opgezet, ik sloot de kabel van Chello erop en ik had verbinding. Hij zoekt volgens Chello zelf zijn instellingen. En echt dat werkte .Ik heb er zeker een maand zo mee gewerkt.

Casper ik heb geen router. Ik plug gewoon de kabel van de een naar de ander.

Geplaatst door Caspar107
dat je trouwens zo je kabel over kan zetten op een andere PC en dat je dan gelijk internet hebt vindt ik vreemd aangezien het ook gekoppeld zit aan het MAC adres van de netwerk kaart
Ik vind dit ook vreemd.
Ik heb ook Chello, maar ik kan niet zomaar de kabel in een andere pc zetten.
Ik moet dan ook de netwerkkaart overzetten om het internet op te kunnen,
Omdat mijn IP gekoppelt is aan het MAC-adres van de netwerkkaart.

Heb je het met de wizard internet-verbinding geprobeerd?

Laatst bewerkt:
Ik had laatst hier (Hellevoetsluis) een andere Pc, kabel erin en hoppa, het internet op.
Ook Chello en toen nog zonder router.
Ik lees dit vaker van het MAC adres, echter hier dus nog nooit meegemaakt.

zeelandnet werkt zo toen ook maar nu niet meer helaas.
nu is het echt op mac adres afgesteld

Casper,Virtuosa,Wajang en Crash Ik heb het gevonden , ook voor de andere losse computer en voor XP. Ik heb Norton Securety en de virusscanner uitgezet. Toen opgestart en daarna de scanner weer aangezet en het werkt nu weer.
Vriendelijk bedankt voor de hulp. Joop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan