W Vista: scrollen haalt regels door elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

babybox

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2004
Berichten
136
hallo ik heb in Windows Vista een bepaald software programma en daarin heb ik het probleem dat met scrollen de regels door elkaar lopen en dan ziet het er zo uit:
http://i49.tinypic.com/atxg29.jpg

Echter als ik het thema ipv op standaard/Vista zet maar windows klassiek is dit probleem opgelost, maarja dan verlies ik alle mooiigheden van vista, en komt het er allemaal spartaans uit te zien wat kan hier aan doen? het is een programma wat wel belangrijk is voor me

http://i49.tinypic.com/azjx47.jpg

bij systeemeigenschappen->geavanceerd-> onder prestaties: instellingen en dan aangepast, dan kan ik alles aangevinkt laten behalve: "visuele stijlen op vensters en knoppen toepassen" en dan is het probleem er weer zodra ik dit weer aanvink: http://i47.tinypic.com/2qko7ed.jpg

Is vista weer mooi maar krijg weer hetzelfde probleem dat bij scrollen de regels door elkaar lopen.
 
Laatst bewerkt:
Dag babybox,
Stel ons gerust met dat de drivers voor de grafische kaart (of ingebouwde chip) goed geïnstalleerd zijn. Je kunt die in de lijst van Apparaatbeheer vinden als grafische adapter. Ontbreekt dat, dan mankeert er wel eens iets aan de weergave, zal tekst niet geleidelijk meer scrollen en kunnen vensters niet meer goed glad schuiven.
 
Dag babybox,
Stel ons gerust met dat de drivers voor de grafische kaart (of ingebouwde chip) goed geïnstalleerd zijn. Je kunt die in de lijst van Apparaatbeheer vinden als grafische adapter. Ontbreekt dat, dan mankeert er wel eens iets aan de weergave, zal tekst niet geleidelijk meer scrollen en kunnen vensters niet meer goed glad schuiven.

daarin kan ik je geruststellen, dat is al gecheckt en dubbelgecheckt
 
Ja, nee, dat is nou jammer. Toch kan de grafische kaart niet goed genoeg zijn voor Vista omdat Windows erg grafisch is. Over welke kaart of chipset hebben we het? Er zijn vast forums waar gebruikers over deze kaart schrijven. Nieuwe drivers en de goede drivers voor het beeldscherm kunnen de mogelijkheden en prestaties nog wel eens verbeteren. Nieuwer is daarbij niet altijd beter. Voor klonen, dus ander merk kaart als die van de chip kan je soms zowel de meegeleverde drivers als de standaarddrivers van de chip fabrikant gebruiken. Het vervelende is dat je hiervoor de driver, in de regel, eerst moet weghalen en het veel werk is. Als je googelt op de naam van de grafische kaart kom je vaak al snel veel meer te weten en kan je het gerichter proberen op te lossen. Ik ben ook wel nieuwsgierig naar het programma waarin je dit aan de hand hebt en de versie daarvan. Kan je deze ook uitvoeren in de "XP - compatabiliteitsmodus?" Klik hiervoor rechts op het programmapictogram, kies eigenschappen en zet de compatabiliteit op Windows XP. Is alles goed met de muis of zijn er daar wel eens storingen?
 
Ja, nee, dat is nou jammer. Toch kan de grafische kaart niet goed genoeg zijn voor Vista omdat Windows erg grafisch is. Over welke kaart of chipset hebben we het? Er zijn vast forums waar gebruikers over deze kaart schrijven. Nieuwe drivers en de goede drivers voor het beeldscherm kunnen de mogelijkheden en prestaties nog wel eens verbeteren. Nieuwer is daarbij niet altijd beter. Voor klonen, dus ander merk kaart als die van de chip kan je soms zowel de meegeleverde drivers als de standaarddrivers van de chip fabrikant gebruiken. Het vervelende is dat je hiervoor de driver, in de regel, eerst moet weghalen en het veel werk is. Als je googelt op de naam van de grafische kaart kom je vaak al snel veel meer te weten en kan je het gerichter proberen op te lossen. Ik ben ook wel nieuwsgierig naar het programma waarin je dit aan de hand hebt en de versie daarvan. Kan je deze ook uitvoeren in de "XP - compatabiliteitsmodus?" Klik hiervoor rechts op het programmapictogram, kies eigenschappen en zet de compatabiliteit op Windows XP. Is alles goed met de muis of zijn er daar wel eens storingen?

computer is quadcore april 2009, dus qua specs zit het wel goed. Het programma draait al onder de compatibiliteitsmodus, maar het probleem ontstaat met scrollen waardoor de regels over elkaar heen komen wazig. Niet als Windows klassiek is gekozen ipv Windows Vista als thema
 
Hoi !

Ik geloof direct dat je een nieuwe quadcore hebt, maar dat is hier niet aan de orde !

Wat is je Vista rating ?

Wazt is je grakaa (merk/type) ?

Mogelijk heb je een grafische chip, en bij 'n rating minder dan 3 of vlak daarboven is de rekenkracht van de graka onvoldoende.

Overgaan in klassieke weergave haalt de meeste taken van de graka af, ....

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan