W XP pro géén herstel mode

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Ik heb een XP pro en home cd maar op de home dvd heb ik wél repair mode maar op de pro niet.
Hoe kan dat?
kan ik dit nog toevoegen aan de pro?

Oftewel: Naar mijn idee heb je een OEM of Systembuilder versie van Pro die puur bedoeld is voor herinstallatie XP ("terug naar fabrieksinstellingen", zeg maar).
Bouw eens een nieuwe opstartbare XP Pro cd, maar laat WINNT.SIF weg uit de i386 submap. Kijk of je dan wél de Repair optie krijgt bij installatie.

Tijs.

Een andere reden zou kunnen zijn dat je in die Pro CD niet het juiste Service Pack hebt geïntegreerd als dat op de geïnstalleerde versie staat.
Bijv. dat je na installatie SP3 hebt geïnstalleerd, terwijl op de Pro CD maar t/m SP2 is geïntegreerd.

Ben dan slim, en integreer het laatste Service Pack in die nieuw te bouwen XP CD (dus die zónder WINNT.SIF erop).
link naar SP3 NL

Tijs.

die link dat is toch een .exe uitvoerbestand maar géén opstartbare iso.
of kan dat toch wel?

Ik praat over integreren van SP3 in jouw (nieuw te bouwen) CD, niet over een .ISO bestand met XP Pro waar SP3 al in zou zitten(!)

Zie in deze link , vanaf de sectie "The Basic Steps to Merging SP3 into the XP Setup CD"

Stel dat je de hele inhoud van de XP CD kopieert in de map C:\XPSETUP en het WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe naar de hoofdmap van C: download/verplaatst, dan kun je het zo integreren:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> C:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe /integrate:C:\XPSETUP

Rest van de stappen zijn al beschreven in de link van hierboven.

Tijs.

Ik heb met burnimg de iso inhoud extracted in een mapje op mijn desktopje :)

dan vanuit dat mapje het bestand ''WINNT.SIF'' verwijderen

als laatste met burnimg een bootable img maken van mapje

maar dan moet ik een boot image hebben?:confused:
waar kan ik die downloaden?:)

*UPDATE* is me al gelukt!!:D Bedankt voor de hulp!!:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan