w10 opnieuw installeren zonder te veel gedoe, kan dat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ben43

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Berichten
141
hoi,


door mijn vorige "probleem" waar we niet uitkomen wil ik w10 opnieuw installeren als het niet weer teveel gedoe wordt.

door ik eerder vaker w10 "simpel opgefrist" installed heb ( want microsoft laat dit wel erg makkelijk klinken of ik doe iets structureel fout?), bleek ik achteraf toch weer dagen bezig te zijn om allerlei instellingen van windows, programma,s e.d. in te stellen zoals het voorheen was.


dus kort gezegd, alleen een clean install van w10 op de c partitie en de rest er omheen onaangeroerd laten, dus met behoud van bestanden, programma,s van derden en de instellingen ervan en mijn D en E partitie, kan dat ?

bvd, ben.
 
Hoi ben43,
Er zijn altijd applicaties die willen installeren in de program files van C en welke je niet kan aanpassen. Je zal dus altijd iets meer werken hebben op deze wijze.
Ikzelf heb een image gemaakt van mijn C en deze kan ik simpelweg er 'gewoon' overheen leggen en hij is weer zoals ik wil.
 
hoi spaarie,

stel dat die image van c een jaar oud is en je doet hem opnieuw er overheen installeren, ben je dan ook een jaar windows updates kwijt en moet je die dan weer allemaal opnieuw installeren ?

groet ben.
 
Een image/systeemkopie vervangt alles op schijf. Van ergens "overheen installeren" is geen sprake. Alles wat in het systeem(schijf) en programma's (Program Files) is gewijzigd na de systeemkopie van vorig jaar gaat verloren, dus ook de updates.
Updates opnieuw installeren lijkt mij niet zo'n punt. Wel instellingen aanpassen als je dat veel gedaan hebt of nieuwe programma's met hun instellingen. Dat is dus een kwestie van een inschatting maken. Een jaar is wel erg lang.

Daarom schrijf ik ook altijd maak altijd zeer regelmatig meerdere systeemkopieën met herstelschijf (voor booten) op verschillende externe HDD's.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad ben je je updates kwijt. Ik maak dan ook automatisch een image per week.
@Senso: uiteraard heb ik ook een C en D schijf dus mijn image van C kan er zo overheen...
 
Ik vind de term overheen niet juist. over·heen (bijwoord)
over iets heen: de kist waar een kleed overheen lag
de kist zit onder het kleed en dat is bij een herstel van image niet meer het geval.
Krijg ook altijd een waarschuwing als ik een systeemkopie herstel, iets van alle gegevens op de schijf gaan verloren...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan