W10 weg na (denk ik) gefaalde biosupdate msi 970a sli krait,hulp nodig aub

Status
Niet open voor verdere reacties.

mellinda

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2015
Berichten
21
Hallo

Ik wou vandaag een nieuwe biosupdate installeren aangezien ik wat problemen had met de audio-inputs en enkele usb poorten.
Ik heb deze via live-update gedaan, maar de optie windows gekozen ipv usb.
Nadat ie de update geïnstalleerd heeft, herstartte het systeem maar nu komt hij niet verder dan een heropstart met alleen het MSI 970 A SLI kraid edition dus naam van het moederbord...
Vervolgens krijg ik de melding dat mijn besturingssysteem zoek is :shocked:

Ik kan mezelf wel tegen het hoofd slaan. :eek:
Ik heb geen backup gemaakt sinds maanden van mijn bestanden en daar staan eindwerken op waarvan alleen maar de goede versies op die pc staan :confused:
Is er iemand die mij alsjeblieft kan helpen om mijn besturingssysteem terug te krijgen zodat ik op zijn minst kan opstarten?
Is er een manier om mijn pc te redden?
Of is er een manier om mijn gegevens op mijn harde schijf nog te redden? Die eindwerken zijn vrij belangrijk :s vanaf nu ga ik om de week backups maken... Heb mijn lesje nu geleerd.

M.v.g.

Mellinda
 
Die bestanden zullen voor 99,9% zeker niet weg zijn. De BIOS is blijkbaar je opstartinstellingen kwijt en kan nu tijdelijk even geen Windows vinden. Loop de opstartvolgorde eens na in de BIOS.

Als je de bestanden meteen nodig hebt even opstarten met bijv. Hiren's Boot CD en de bestanden naar USB kopiëren of alternatief de harde schijf tijdelijk aan een ander systeem koppelen.
 
Dank je voor je reactie.

Mijn schijven stonden blijkbaar niet meer aangeduid in de opstartvolgorde waar u me over hebt verteld.
Aangezien ik 7 jaar gewend ben mijn vorig gigabyte moederbord bij te werken zat in de verkeerde menu's te zoeken op de msi. :eek:
Na het juiste menu gevonden te hebben en de schijven gewijzigd te hebben, werkt hij terug. Er stond inderdaad iets anders.
Als ik mag vragen, als ik ooit nog eens moet updaten, is updaten via windows veilig of geeft dat meer kans op dat er instellingen gewijzigd worden (m.a.w. is een stick beter met de juiste biosversie?)
Bedankt voor uw hulp.
M.v.g.
 
live-update zou ik zelf nooit doen... eerder vanaf usb stick.
Maar nog belangrijker is... eerst die backups (2x !) maken voordat je begint...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan