[w2k-adv.svr] netwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjmbi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2006
ben bezig voor een vrijwilligers project een w2k netwerk op te zetten binnen een bestaand netwerk die vanaf een linux server draait. uiteindelijk is het de bedoeling dat het bestaande netwerk vervangen word door het nieuwe netwerk dat ik aan het opzetten ben. Ik ben zelf een volkomen leek op dit gebied, zijn er nog mensen die van wanten weten en die mij zouden attenderen op basis handleidingen voor de absoluut digibete beginneling? het gaat mij voornamelijk om het uitdelen van de IP ranges, verschillende delen van de instelling zouden moeten vallen onder verschillende werkgroupen en IP ranges, verschillende onderdelen van het netwerk moeten volkomen onbereikbaar en onzichtbaar zijn voor andere delen v/h netwerk. Ook op de server moet ik die IP ranges kunnen opgeven maar weet niet waar. Ook om op de server een subnetwerk te kunnen maken middels NAT routing, op de server zitten 2 netwerkkaarten de 1 waarop de IP uitgedeelt word vanaf de Linux hoofdserver (die heb ik lettelijk overgenomen en als statisch ingevoerd) en de ander waarmee het subnetwerk verbinding maakt. Hoe stel ik TCP/IP in alvorens NAT routing te configuren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan