w2k pro naast xp ,hoe??

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvo1966

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2000
Ik heb op mijn Pc reeds XP pro, maar wil nu daarnaast de keuze hebben voor W2k.
Hoe ga ik te werk ? Doe ik het zo goed of vergeet ik wat ?
1e Met PartitionMagic een extra Partitie aanmaken van ong 2 gig.
2e Deze omzetten naar NTFS formaat ? Zo ja hoe doe ik dat?
3e Pc opstarten met W2K opstartdiskettes?
4e W2k installeren met de Cd-rom?
5e Ik krijg automatisch met opstarten de keuze tussen W2000 of XP .??Zo niet, hoe krijg ik dat wel ?

Klopt dit Allemaal , (voordat ik er aan begin , moet ik het natuurlijk wel allemaal zeker weten :) )

Bvd Marcel

1 heb je dan maar 1 partitie ?? zo ja dan is partition magic een goede oplossing
2 Je kan bij het aanmaken al kiezen voor NTFS en anders erna met de covert optie
3 Hoeft niet, je kan net zo goed met de cdrom opstarten
4 uiteraard, wel in het begin al aangeven bijde advanced opties dat je wil kiezen waar he w2k installeerd
5 klopt , nog never meegemaakt dat dat niet zo is .. tenzij de boot.ini vernaggeld is ..

Groet LenBasic

goede dag

ik zou het helemaal niet doen want ik had win xp en heb er win 2000 naast gezet en hierdoor starte wme cp hellemaal niet meer op

uscces

ferry

Als je Win2000 installeert op een systeem waar al WinXP op staat, dan kun je daarna geenWinXP meer opstarten. Maar uiteraard wel Win2000. Daarin even kijken op de WinXP CDROM en de bestanden ntdetect.com en ntldr naar je C-schijf kopiëren. Daarna is ook WinXP weer op te starten. Deze bestanden worden nl overschreven door oudere versies van Win2000 die niet met WinXP overweg kunnen. Daarom moet je ze weer overschrijven met de nieuwe. Voor de rest is het geen probleem.

Ik heb het al eens gevraagd. En het is sterk af te raden om na XP, nog eens 2k te installeren. Andersom is wel goed.

En waarom dan wel precies? Alleen maar om die 2 bestanden. Dat lijkt me toch echt niet zo moeilijk op te lossen dat je het sterk zou moeten afraden... Vooraf even backuppen naar floppy is trouwens nog gemakkelijker.

Ik zou het op geen van alle bovenstaande manieren doen. Je kan het beste met met een programma VW ware doen. Je moet dat dan installeren op je huidige systeem. Dat creeert dan net zoveel virtuele computers als je zels wilt. Je krijgt dan gewoon de mogelijkheid een systeem te starten dat is dan kaal en je kan erop installeeren wat je zelf wil. van linux tot winxp tot os2 wat je maar wil. je moet maar ff bij google zoeken op VM Ware. vind altijd wat.
Dat lijkt mij het veiligst en meest simpel.

Groeten Jeroen

Reeds opgelost !!!

Geachte meedenkers,

Waarom ik Windows 2000 nodig heb op een pc waarop reeds XP staat ? Omdat ik een software pakketje van mijn werk thuis wilde uitproberen, en die software draait alleen op Win 2000, vandaar.
Ik heb het advies van BINARY opgevolgt en .............
het werkt prima de luxe !!!!!!
Dus wat is nu het BESTE????
Ik weet het niet , maar het werkt in ieder geval wel zonder problemen.
Dus BINARY
, Bedankt

Groeten Marcel :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan