w2k wil enkel heropstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christiaen

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2001
Berichten
163
Hallo,

Weet iemand raad voor volgend probleem?

Wanneer ik een win2k (sp4) PC afsluit start hij steeds opnieuw op alsof ik de keuze heropstarten heb gemaakt. Ik heb ook wat zitten neuzen in de Bios maar ben daar niks wijzer geworden. Help!

Bedankt,

Grtz
 
Hoi,

Ik weet niet of het nog nodig is maar,


Misschien moet je ens neuzen in de event viewer van het systeem. Blijkbaar loopt er een driver of een applicatie vast. Misschien kun je in de event viewer (rechts klikken op 'deze computer' en manage kiezen of beheren) zien waarom dat vastloopt.
 
event viewer

Toch nog bedankt voor de reactie, maar ook in de event viewer is niks abnormaals te bespeuren.

Zal nog wat verder moeten zoeken denk ik.

Bedankt.
 
das een vrij bekent virus, wordt bij mijn weten aleen herkent door MCfee....
ja, PC herstarten met het commando afsluiten...:)
je ben niet de eerste en lang ni de laatste...
 
Geplaatst door wynand
das een vrij bekent virus, wordt bij mijn weten aleen herkent door MCfee....
ja, PC herstarten met het commando afsluiten...:)
je ben niet de eerste en lang ni de laatste...
Het is mischien handog voor de vraagsteller om aan te geven hoe je kunt voorkomen, dat de pc herstart?


@Christiaen,
Kijk eens of dit lukt:
Ga naar Start > uitvoeren > typ hier shutdown -a (let op de spatie) druk op Enter. Dit voorkomt als het goed is het afsluiten van de pc.
Als de pc dan wel blijft draaien, download dan Stinger van Mcafee en laat de pc daarmee scannen:
http://vil.nai.com/vil/stinger/
 
wel dat het virus wordt verwijderd en het probellem voorbij is, of niet?:(
 
Geplaatst door wynand
wel dat het virus wordt verwijderd en het probellem voorbij is, of niet?:(
Ik snap je wel, maar als tijdens het scannen de pc herstart schiet je er niks mee op.:(
Daarbij moet je Stinger gebruiken, als het hier inderdaad Blaster virus betreft. Stinger is freeware de antivirusscanner Mcafee zelf niet.
 
Laatst bewerkt:
Maar ik dacht dat hij enkel herstarte als je het commando uitschakelen gaf? of start hij konstand opnieuw op?
 
Blaster laat iedere keer je pc afsluiten. Dit komt door een bestandje "MsBlast.exe" die in de sytem32 map zit. Ik gok hierop, daar de vraagsteller niet heeft aangegeven een schermpje te krijgen die aangeeft dat het systeem afgesloten wordt.
 
Geplaatst door wynand
mmmh, hij mag ook nog wel es een post plaatsen
Als je goed kijkt heb je een post van September omhoog gekickt.(zie het nu ook pas.:eek:)
Ik denk niet dat de vraagsteller nog zal reageren, ben ik bang.
 
ps, crash, waar kan je je aantal posts bekijken? en een afbeelding plaatsen?
 
Geplaatst door wynand
ps, crash, waar kan je je aantal posts bekijken? en een afbeelding plaatsen?
Klik onder je eigen bericht op Profiel, dan zie je de aantal posts. Het duurt nog wel even voordat je me ingehaald hebt.:p

Voor het aanpassen van instellingen moet je boven aan een pagina op Helpmij op Profiel klikken > aanpassen van opties > onderop kun je de Avatar(plaatje) aanpassen.:)
Kijk ook hier voor uitleg:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=103266#plaatje
 
Hallo,

Ik merk ondertussen een ganse reeks reacties op de vraag die ik gesteld had, tof. Door omstandigheden echter, ben tijdje afwezig geweest, heb ik al die reacties pas nu gelezen. Sorry hoor.
Het was dus blijkbaar geen virus maar één of andere fout in de installatie. Heb de pc geformateerd en volledig opnieuw begonnen. Het virus waarvan sprake, heropstarten van de PC, is gekend bij microsoft. Zie maar eens bij het downloadcenter, patch ms04-011.
Je kan de PC bedotten door, voor ook maar ergens ok te klikken na het opstarten, eerst de te klok van uw computer met enkele uren terug te zetten. Zo krijg je tijd genoeg om de patch te lopen en op virussen te scannen.

Groeten,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan